خبرگزاری کار ایران

بهادری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

آخرین وضعیت استیضاح‌ وزرا/ روحانی می‌تواند مانع تحقق استراتژی از نصاب افتادن کابینه شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۵۲۲

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح وزرای صمت، راه، آموزش و پروش و کشور، از جمع‌آوری امضاء برای استیضاح وزیر اطلاعات خبر داد و با بیان این‌که رییس‌جمهور باید با معرفی گزینه‌های جایگزین وزرای کار و اقتصاد، مانع از به خطر افتادن حدنصاب کابینه و تحقق استراتژی احتمالی اصولگرایان در این خصوص شود و در عین حال گفت: آقای روحانی اخیراً پیغام داده که فعلاً استیضاح‌ها به جریان نیفتد تا راساً دولت را ترمیم کند که در صورتی که صحت، باید ظرف امروز و فردا اتفاقاتی بیفتد.

هادی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برخی اخبار و شنیده‌ها درمورد استیضاح بعضی وزرای دولت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم‌اکنون استیضاح چندنفر از وزرا به‌طور جدی مطرح است و همزمان زمزمه‌هایی هم درمورد برخی دیگر از وزرا به گوش می‌رسد. به نحوی که باید بگوییم در حال حاضر از استیضاح اکثر وزرای دولت صحبت می‌شود.

استیضاح شریعتمداری در نوبت صحن، استیضاح آخوندی در کمیسیون عمران

وی با اشاره به برخی از موارد جدی‌تر یادآور شد: با این همه، مواردی که جدی‌تر از دیگران مطرح و دنبال می‌شود، عملیاتی شده در آستانه برگزاری است، استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت است که اعلام وصول شده، استیضاح وزیر راه و شهرسازی از جانب هیات رییسه به کمیسیون عمران ارجاع شده و در نوبت بررسی است و استیضاح وزیر کشور نیز به‌طور جدی کلید خورده است.

احتمال به جریان افتادن مجدد استیضاح بطحایی

نماینده اصلاح‌طلب ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچین اضافه کرد: از طرفی باتوجه به عبور از موعد آغاز سال تحصیلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز دوباره نمایندگان قرار گرفته است.

پس از رحمانی‌‌فضلی؛ جمع‌آوری امضا برای استیضاح علوی به‌دلیل حمله تروریستی اهواز

بهادری خاطرنشان کرد: همزمان درحالی که استیضاح وزیر کشور درپی حمله تروریستی اهواز به جریان افتاده، برخی همکاران نیز برای استیضاح وزیر اطلاعات به دلائل مشابه امضاء جمع می‌کردند.

روحانی با معرفی جایگزین وزرای کار و اقتصاد، مانع از به خطر افتادن حدنصاب کابینه شود

این عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این پرسش که باتوجه به برکناری ۲ نفر از وزرای دولت در مدت اخیر که البته با حضور برخی از اصلاح‌طلبان به نتیجه رسید، آیا تداوم استیضاح وزرا در راستای خواست اصولگرایان نبوده و منجر به تحقق استراتژی آن‌ها جهت از نصاب انداختن کل کابینه نمی‌شود، گفت: شخصاً با این دیدگاه موافق نیستم. معتقدم آقای روحانی فرصت کافی در اختیار دارد که با معرفی جاگزین‌های ۲ وزیر برکنارشده، مانع از شکستن نصاب کابینه شود.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۲ ماه از استیضاح آقای ربیعی می‌گذرد اما هنوز وزیر جدید کافی معرفی نشده است. همچنین مدت قابل‌توجهی نیز از استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی گذشته و در این مورد هم جایگزینی معرفی نشده است. درنتیجه به نظر می‌رسد بخشی از مشکل هم همین کندبودن دولت در تصمیم‌گیری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: درصورت استیضاح، برکناری یا استعفای ۵ نفر از وزرای دولت، هیات وزیران باید مجدداً تشکیل شده و رای‌اعتماد بگیرد اما از طرفی به نظر می‌رسد دولت علاقه‌ای به معرفی همان ۲ وزیری که درحال حاضر برکنار شده‌اند نیز ندارد.

کم‌لطفی روحانی به مجلس؛ نمایندگان خواستار ترمیم کابینه ازسوی رییس‌جمهور بودند

این نماینده اصلاح‌طلب در عین حال با اشاره به ۲ نامه مهم نمایندگان مجلس به رییس‌جمهوری برای اعمال تغییرات ضروری در تیم اقتصادی از جانب خود دولت، تاکید کرد: به نظر می‌رسد رییس‌جمهور و دولت تاحدی کم‌لطفی می‌کنند. چراکه مجلس تاکید داشت که آقای رییس‌جمهور راساً تغییرات موردنظرش را اعمال کند که چنین نشد. متاسفانه رییس‌جمهوری به‌جز یک تغییر در راس بانک مرکزی، اقدام خاصی نداشت.

رییس‌جمهور پیغام داده که فعلاً استیضاح‌ها به جریان نیفتد تا راساً دولت را ترمیم کند

بهادری در پایان تصریح کرد: اگرچه اخیراً شنیدم که رییس‌جمهوری پیغام فرستاده که استیضاح‌ها فعلاً به جریان نیفتد، چراکه می‌خواهند تغییرات را ازجانب دولت اعمال کنند. البته این موضوع فعلاً قطعی نیست اما در صورتی که صحت داشته باشد، باید ظرف امروز و فردا اتفاقاتی بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز