خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام محمدحسنی:

حیاط خلوت‌های آمریکا را در اختیار داریم/ همه توان نظامی ما برای دشمن شناخته شده نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۱۵۷

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: از نظر سیاسی، عمق استراتژیک نظام، منطقه را در نوردیده و امروز حیاط خلوت‌های آمریکا را هم در اختیار داریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش توجیهی روحانیون، مسئولان و هادیان سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: همه می‌دانیم که انقلاب اسلامی معادلات سیاسی جهان و بالاخص استکبار را به هم ریخت و  به همین دلیل است که آن‌ها کینه کرده و به دنبال انهدام انقلابند و به کمتر از آن رضایت نمی‌دهند.

وی با اشاره به این که دشمنان بارها به صراحت اشاره کرده‌اند که به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: اظهارات جان بولتون، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد موید این مسئله است و راهبرد دشمنان این بوده که انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نبیند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر اینکه ما معتقدیم که دشمن در رسیدن به هدف خود موفق نمی‌شود، تصریح کرد: آن‌ها اگر می‌توانستند یک روز زودتر نظام اسلامی را تغییر دهند، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

وی خطاب به حاضران در این همایش گفت: من و شما به عنوان روحانی و نظامیِ ولاییِ انقلابیِ مسئول وقتی که صریحا می‌شنویم آمریکا در پی انهدام و تغییر نظام سیاسی ایران است، باید بدانیم که رسالتمان چیست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: رسالت ما غیر از این نیست که باید روشنگری کنیم و یک بار دیگر با همه ظرفیتمان و انقلابی‌تر از هر زمان دیگر به میدان بیاییم تا توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به اینکه برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن راه‌های فراوانی وجود دارد، ادامه داد: ما باید در این شرایط هر آنچه مردم را امیدوار می‌کند، سر پا نگه می‌دارد و روحیه آن‌ها را سلحشورتر می‌کند، به کار گیریم.

وی در تشریح این اولویت‌ها گفت: اولین کار، تبیین قدرت نظامی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران است و ما باید به مردم بگوییم که در شرایط بسیار مقتدری از نظر نظامی قرار داریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه ما امروز از نظر نظامی به نقطه بازدارندگی رسیده‌ایم و هر کس شک دارد برود و بررسی کند، تصریح کرد: تهدیدهای نظامی دشمن نیز در حد همان تهدید باقی خواهد ماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی با بیان اینکه دشمن اگر در این زمینه خطا کند، خطای آخرش است، زیرا دیگر بعد از آن نخواهد بود، اظهار داشت: دوران بزن و در رو به اذن خدا تمام شده است و دشمن از نظر کمی اگر یکی بزند، ده تا می‌خورد و از نظر کیفی اگر فشنگ بزند، موشک می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه ما از نظر نظامی در شرایطی هستیم که علاوه بر تامین امنیت خود، توان صدور امنیت به سایر کشورها را هم داریم؛ یعنی امنیت انفاق می‌کنیم، گفت: ما عراق را از امنیتی که خودمان داریم برخوردار کردیم و بخشی از امنیت سوریه را تامین کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی بیان کرد: اگر الان جمهوری اسلامی حمایتش را از برخی کشورها بردارد، آن‌ها با چالش جدی امنیت مواجه می‌شوند و به این معناست که ما به یک قدرت تولید امنیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده‌ایم.

همه توان نظامی ما برای دشمن شناخته شده نیست

نماینده ولی‌فقیه در ارتش با اشاره به توانایی ساخت سلاح در داخل کشور افزود: همه توان نظامی ما برای دشمن شناخته شده نیست و هر از گاهی بخشی از آن را رو می‌کنیم و آنچه دشمن از توان نظامی ما می‌داند، در برابر آنچه نمی‌داند مانند قطره در برابر دریا است.

وی تصریح کرد: اگر افکار عمومی را با این مسائل آشنا کنیم، آن‌ها احساس اقتدار، قدرت و روحیه می‌کنند؛ احساس می‌کنند که پشتشان گرم است و نیروهای مسلح قابل اتکایی دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی جلوگیری از تطبیق نادرست زمان فعلی با زمان امام حسن(ع) را دیگر اولویت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دانست و ادامه داد: در چند ماه گذشته، برخی سیاسیون غرب‌زده، زمان حاضر ما را با زمان امام حسن(ع) مقایسه کرده‌اند و می‌گویند که ما چاره‌ای جز توافق نداریم که این تطبیق غلط است.

وی با اشاره به اینکه زندگانی معصومین ما از پیامبر(ص) تا غیبت کبری ۲۵۰ سال طول کشیده است که در این مدت حوادث گوناگونی رخ داده است، متذکر شد: برخی در میان این همه مقاطع داخلی، مقطع فعلی را با صلح امام حسن(ع) مقایسه می‌کنند، اما آیا زمانه‌ای که میلیون‌ها جوان عاشق شهادت پشت سر رهبری صف کشیده‌اند و برای شهادت بیقراری می‌کنند، قابل مقایسه با زمانی است که حتی ۲ نفر محافظ قابل اعتماد نبود که از امام حسن(ع) محافظت کند و ایشان حتی در خانه خودش هم امنیت نداشت.

امروز حیاط خلوت‌های آمریکا را هم در اختیار داریم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: ما در زمانی هستیم که از نظر نظامی در اوج قرار داریم و از نظر سیاسی عمق استراتژیک نظام منطقه را در نوردیده و امروز حیاط خلوت‌های آمریکا را هم در اختیار داریم و این قابل مقایسه با زمان امام حسن(ع) نیست.

وی تصریح کرد: ما باید مردم را روشن کنیم که این زمان نه مشابه زمان امام حسن(ع) و نه مشابه امام حسین(ع) است. اگر امروز میان نظام اسلامی و دشمنان آن، میان حسین(ع) زمان و یزید زمان درگیری شکل گیرد، این بار حسین(ع) زمان شهید نمی‌شود، بلکه یزید زمان است که به هلاکت خواهد رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی ادامه داد: آن روز امام حسین(ع) هر چند به حق بود، اما در اقلیت قرار داشت، اما حسین(ع) به حق زمان ما امروز در اوج و اکثریت قرار دارد. در کجای عالم سراغ دارید که رهبری این همه جان فدا و جان نثار شهادت‌طلب داشته باشد؟ قبول داریم که مشکلات داریم و مردم ناراضی‌اند، ما هم در این مشکلات با مردم شریک هستیم، اما می‌گویند با همه ظرفیت پشت سر رهبری هستند.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش با مقایسه شرایط روز ایران با دوران شعب ابی‌طالب، یادآور شد: در آن زمان یاران پیامبر(ص) سختی کشیدند، اما در نهایت با صبری که کردند، این پیامبر(ص) بود که پیروز شد. امروز هم ما از فشار اقتصادی مطلعیم، اما مردم ما هرگز به خاطر فشار اقتصادی از عزت خود عبور نمی‌کنند و این خط قرمز بچه مسلمان‌هاست. اگر ما مردم را درست توجیه کنیم، به این نتیجه می‌رسند که در این شعب ابی‌طالب هم پیروز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی روزهای سخت‌تر از این را هم تجربه کرده است، تصریح کرد: زمانی بود که ما هم در فشار اقتصادی بودیم، هم دستمان خالی بود و هم در دنیا غریب بودیم اما امروز ما از نظر اقتصادی ظرفیت‌های فراوانی داریم، از نظر نظامی در اوج هستیم و از نظر سیاسی سنگرهای کلیدی جهان را فتح کردیم. ترامپ بی عقل راهی به جز تسلیم در برابر رهبر ما ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی معرفی خدمات انقلاب اسلامی به کشور را سومین اولویت در راهکارهای خنثی‌سازی توطئه دشمنان دانست و گفت: این مقایسه غلط و مغرضانه میان پیش از انقلاب و بعد از انقلاب که می‌خواهند با آن جوانان را تحت تاثیر قرار دهیم، باید از سوی اهل فن تبیین شود. خدماتی که جمهوری اسلامی به ایران و حتی به مسلمانان جهان کرده است، در طول تاریخ بی‌نظیر است. ما باید این‌ها را با منطق بیان کنیم. از جمله این موارد مقایسه مغرضانه خدمات ارتش در پیش و پس از انقلاب اسلامی برای کسانی است که ارتش قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند.

وی در ادامه افزود: بعد از انتصاب امیر سرلشکر موسوی به عنوان فرمانده کل ارتش، به دلیل مواضع انقلابی وی که صد در صد منطبق با تدابیر و فرامین حکیمانه فرمانده معظم کل قوا است، طبیعی است دشمنانی که از این شیوه کینه به دل گرفته‌اند، شروع به تخریب کنند.

ارتش و سپاه، نگهبانان ملت هستند

نماینده ولی‌فقیه در ارتش با تاکید بر اینکه مواضع انقلابی در همگرایی نیروهای مسلح از نان شب واجب‌تر است و جزیی از وحدت ملت ما به شمار می‌رود، گفت: ما امروز سپاه و ارتش نداریم و همه بچه‌های این مرز و بوم هستیم و همگی نگهبانان ملت هستیم. این مواضع دل دشمنان را به درد آورده و آن‌ها را به شدت عصبانی کرده است. اما دشمن چون نمی‌تواند راجع به این مواضع حرفی بزند، شروع به تخریب می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: ما باید کارنامه ارتش پس از انقلاب را بدون افشای اسرار، تبیین کنیم به این معنا که نمودهای اقتدار ارتش را بیان کنیم، بدون این که حتی یک راز را بگوییم.

وی با اشاره به این که باید برنامه‌ها، اهداف و کارهای انجام شده کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارتش را به رخ بکشیم، خاطرنشان کرد: این مسئله جزء رسالت‌های مهم ما در شرایط حساس کنونی است، زیرا در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز