خبرگزاری کار ایران

شرمن:

مقام‌های ایران بسیار باهوش و در مذاکره سرسخت‌ هستند/ درخواست‌های پمپئو زیاده‌روی است

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۱۱۶

سرتیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای آمریکا در جریان مذاکره با ایران در دوران اوباما با اشاره به فهرست ۱۲ ماده‌ای درخواست‌های پومپئو از ایران که به تغییرات عمده در اولویت‌های ایران منجر خواهد شد گفت: این درخواست‌ها زیاده‌روی است. مقام‌های ایران بسیار باهوش و زرنگ و از طرفی مذاکره‌کنندگانی بسیار سرسخت هستند. این فرهنگ مقاومت است.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری آمریکایی «بلومبرگ» در گزارشی به وجود یک کمپین موسوم به «گروه اقدام ایران» برای مجاب کردن سران کشورها به قطع روابط با ایران اشاره کرده و در این باره با وندی شرمن سرتیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در دوران اوباما گفت‌وگو کرده است.

«شرمن» درباره تحریم‌های یکجانبه ترامپ علیه ایران به بلومبرگ گفت: «تاثیر معکوس عملکرد یکجانبه بسیار جدی است. شما کشوری مانند هند را در نظر بگیرید که یک انتخابات در پیش رو دارد. آنها خواستار روابط خود با آمریکا هستند اما به یک بحران انرژی هم علاقه‌ای ندارند.»

بلومبرگ نوشت: «مهم نیست چقدر کمپین گروه اقدام ایران موفقیت‌آمیز خواهد بود؛ اما هیچ ضمانتی در مورد ایران وجود ندارد. هدف آمریکا به گفته وزارت خارجه اعمال بیشترین فشار اقتصادی به ایران برای بازگشت آنها به میز مذاکره و پذیرش محدودیت‌های جدید بر برنامه هسته‌ای است. اما آمریکا همزمان خواستار توقف جاه‌طلبی‌های موشکی ایران و محدود کردن قدرت ایران در منطقه است.»

«شرمن» با اشاره به فهرست ۱۲ ماده‌ای درخواست‌های پومپئو از ایران که به تغییرات عمده در اولویت‌های ایران منجر خواهد شد، گفت: این درخواست‌ها زیاده‌روی است. مقامات ایران بسیار باهوش و زرنگ و از طرفی مذاکره‌کنندگانی بسیار سرسخت هستند. این فرهنگ مقاومت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز