خبرگزاری کار ایران

آیت الله نوری همدانی:

FATF جزو قراردادهای عبری، عربی و غربی است

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۸۲

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حوزه علمیه باید بیدار باشد و با تمام قوا با قرارداد FATF مخالفت کند، گفت: نمایندگان مجلس باید مراقب باشند که این قرارداد شبیه برجام نشود.

به گزارش ایلنا، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، اظهار داشت: توجه همیشگی حوزه به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه لازم است؛ چراکه نظام ما بر اساس اسلام به وجود آمده و نمی‌توان بی‌توجه بود.

وی با بیان اینکه مردم می‌گویند نظام را شما به وجود آوردید و باید به مسائل جامعه نظارت داشته باشید، گفت: امروز جریانات سکه، دلار، خودرو و ... اضطراباتی را در جامعه به وجود آورد است که باید نظارت بر آن داشت.

این استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع)، ابراز داشت: حضرت فرمودند: «لا یَستَغنی أهلُ کُلِّ بَلَدٍ عَن ثَلاثَةٍ - یَفزَعُ إلَیهِم فِی أمرِ دُنیاهُم وآخِرَتِهِم، فَإِن عَدِموا ذلِکَ کانوا هَمَجاً: فَقیهٍ عالِمٍ وَرِعٍ، و أمیرٍ خَیِّرٍ مُطاعٍ، و طَبیبٍ بَصیرٍ ثِقَةٍ/ مردم هیچ آبادی‌ای از سه گروه، بی‌نیاز نیستند که در کار دنیا و آخرت خویش به ایشان پناه بَرَند و چون آنان را نداشته باشند، شوربخت باشند: فقیه دانا و پرهیزگار، امیر نیکوکار و فرمان‌روا، و طبیب آگاه و مورد اعتماد».

وی با اشاره به قرارداد FATF گفت: یکی از قراردادهایی که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته، قرارداد FATF است که جزو قراردادهای عبری، عربی و غربی است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: این قرارداد دارای چندین ماده است که می‌خواهند برای جلوگیری از تروریست و ... قاعده‌ای وضع کنند که تا همه هم پیمان شوند؛ اما اختیار را در دست کسانی می‌دهند که تحریم کنندگان ما بوده و با اسرائیل موافق هستند؛ متأسفانه این افراد طرف قرارداد ما هستند و باید با آنان هم پیمان شویم.

وی یادآور شد: اعضای این قرارداد اسرائیل کودک کش اخلالگر و عربستان سعودی را تروریست نمی‌داند؛ اما حزب الله لبنان را تروریست می‌دانند؛ این کارها نقشه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت نظام و اسلام است و مجلس و وکلای ملت باید مراقب باشند که این قرارداد شبیه برجام نشود.

این مرجع تقلید در پایان تأکید کرد: حوزه علمیه باید بیدار باشد و با تمام قوا با این قرارداد مخالفت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز