خبرگزاری کار ایران

محبی‌نیا در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

FATF و CFT براساس آیین‌نامه مجلس مسیر قانونی خود را طی می‌کند/برخی از نمایندگان صیانت از قانون را جناحی می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۶۹

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لوایح چهارگانه مسیر قانونی خود را طی می‌کنند و برخی افراد با ایجاد تنش و وحشت و مبادرت به تهدید نمی‌توانند مسیر را متوقف یا منحرف کنند.

جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به جنجال نمایندگان بر سر ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی گفت: حرمت به قانون و حفظ شان و منزلت آن نباید بسته به شرایط و وام‌دار نگرش‌های سیاسی نمایندگان، جناح‌ها و نخبگان باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: بند دوم اصل ۱۵۸ قانون اساسی صراحت دارد که تهیه لوایح قضایی در شان رئیس قوه قضاییه است و ما هم به صورت غیررسمی مطلع شدیم که شورای نگهبان نسبت به تنظیم لایحه توسط دولت، نگرانی‌هایی دارد و این نگرانی‌ها را اعمال خواهد کرد و لازم است مجلس پیش از همه نهادها و ارگان‌ها، مراقب و محافظ قانون اساسی باشد و پیشنهاد بنده هم معطوف به حفاظت از قانون اساسی بود.

محبی‌نیا با بیان اینکه متاسفانه بعضی از نمایندگان صیانت از قانون را جناحی می‌بینند، گفت: ما نباید نگران پس و پیش افتادن بعضی از دستورات باشیم که از ماوای قانون بیرون می‌آیند. نمایندگانی که معترض هستند باید بر اساس آیین‌نامه یا قانون اساسی و با تکیه بر مواد و اصول آن و بر پایه منطق حرفشان را بزنند. اگر در دفاع از قانون به جای منطق از هیاهو استفاده کنند در آن صورت خالق واکنش‌های بدتری خواهند شد و در شان اخلاق ایرانی و اسلامی ما نیست که با ایجاد وحشت به هدف برسیم.

نماینده مردم شاهین دژ و میاندوآب خاطرنشان کرد: FATF و CFT بر اساس آیین‌نامه مجلس مسیر قانونی خود را طی می‌کند و در صحن مجلس هم مطرح خواهد شد و برخی افراد با ایجاد تنش و وحشت و مبادرت به تهدید نمی‌توانند مسیر را متوقف یا منحرف کنند و سرانجام باید نمایندگان رای بدهند و در صورت تصویب نمایندگان و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل و لازم الاجرا خواهد شد.

محبی‌نیا با اشاره به ادامه روند تهدید نمایندگان گفت: در نظامی که نمایندگان با سوگند به قرآن وظیفه صیانت از اسلام، ایران و جمهوری اسلامی را دارند، تهدید نشانه نبود تقوای الهی است و اگر این افراد نیروی اضافی دارند صرف مبارزه با اسرائیل و عربستان کنند، در اینصورت برای همه هم بهتر است.

گفتنی است در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بعد از آنکه پیشنهاد لاریجانی برای ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون رای نیاورد، جهانبخش محبی‌نیا در اخطاری خواستار جلوگیری از کار بیهوده مجلس برای بررسی اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا شد که این اخطار با ۱۱۰ رای موافق و ۵۹ رای مخالف به تصویب رسید و همین موضوع اعتراض نمایندگان دلواپس را به دنبال داشت که تا لحظاتی جو مجلس را متشنج کردند و مدعی بودند این اقدام برای قرار گرفتن FATF در دستور کار روز یک شنبه مجلس انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز