خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در ارتش:

دشمنان فهمیدند تهدیدات ما توخالی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۶۳

نماینده ولی فقیه در ارتش تاکید کرد: دشمن روی این سرعت عمل حساب باز می‌کند آنها می‌فهمند وقتی کسی را تهدید می‌کنیم تهدید تو خالی نمی‌کنیم چون دستمان برای عمل پر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌‌‌‌‌الاسلام عباس محمدحسنی در مراسم گرامی‌داشت شهدای حادثه تروریستی اهواز با نام بردن شهدای این حادثه گفت: قرآن می‌‌‌فرماید حوادثی که در زندگی شما رخ می‌‌‌دهد ظاهری تلخ و نتیجه‌‌ای شیرین دارد. اساتید عرفان به این الطاف خفیه خدا می‌‌گویند. 

وی با اشاره به حادثه کربلا اظهار داشت: این حادثه برکاتی برای جامعه اسلام داشت. امام فرمودند فوت آقا مصطفی از الطاف خفیه الهی بود و آن حرکت به شتاب گرفتن حرکت انقلابی و سقوط حکومت طاغوتی شد. ظاهر آن تلخ و باطن آن پربار بود. این حادثه اهواز هم از این دست است و ظاهر قضیه برای ما بسیار تلخ است چون بسیاری از عزیزانمان را از دست دادیم و اما برکات فراوانی را برای امت ما در بر دارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به پیامدها و رهاوردهای این حادثه تصریح کرد: اول اینکه ۲۵ خانواده عزیزشان را از دست دادند و اینکه کودک روی دست والدین جان بدهد، کار آسانی نیست. سایر خانواده‌‌‌های این حادثه جزو خانواده‌‌های کربلایی هستند، اما چه پدر و مادر، چه همسر و چه فرزندان تحت فشار روحی و روانی قرار می‌‌‌‌گیرند. عواطف ملی جریحه‌‌‌دار شد و قلب رهبر تحت فشار قرار گرفت و با پیامی که رهبری دادند، نشان داد که چقدر قلب ایشان داغدار شد.

محمدحسنی اضافه کرد: این حادثه رهاوردهایی هم داشت که تقویت و انسجام ملی در برابر فریب‌‌‌خوردگان داخلی و دشمنان خارجی را باعث شد و یکپارچگی ملت به حداکثر رسید و شعارهای سال ۵۷ دوباره سر داده شد و مردم گفتند می‌کشیم، می‌کشیم آنکه برادرم کشت. این یعنی دل‌‌‌‌‌های این ملت با هم است و این برای دشمن سخت است.

وی با بیان اینکه روشن‌‌‌‌تر شدن میزان احترام مردم نسبت به انسان‌‌‌‌های فداکار از دیگر رهاوردهای این حادثه بود، خاطرنشان کرد: همه به میدان آمدند و حاضر شدند. دفاع از زن و بچه‌‌‌‌های مردم نشان داد که مردم کنار هم هستند و این برای دشمن ناامیدکننده هست. جلوه‌‌‌‌گر شدن میزان دلدادگی ما نسبت به عاشورا و ولایت نیز از دیگر رهاوردهای این حادثه است. از خانواده اینها جز اعلام وفاداری به رهبری و مردم و انقلاب حرف دیگری صادر نشده و نمی‌‌‌شود و نشان می‌‌‌دهد عمق ایمان در جان اینها چقدر بال ااست.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه دشمنان بدانند که اسلام، انقلاب و ارزش‌‌‌ها خط قرمز ما هستند ما برای ارزش‌‌ها پای آن می‌‌ایستیم، ابراز داشت: ابراز تنفر همه جریان‌‌‌های سیاسی نسبت به جریان‌‌‌های تروریستی از دیگر رهاوردها بود. ممکن است ما در برخی موارد اختلاف سلیقه داشته باشیم اما در محکومیت جریان‌‌‌های تروریستی وحدت داریم. جایگاه منطقه‌‌‌ای و فرامنطقه‌‌‌ای از سوی مقامات جهان نشان داد که ایران چقدر برای کشورها مهم است و به جز چند کینه‌‌‌‌توز مابقی ابراز تنفر کردند و این نشان از جایگاه مقتدرانه اسلام است.

محمدحسنی با تاکید بر اینکه آشکار شدن اقتدار ایران در گرو عمل در گوشمالی است، بیان کرد: رهبری گفتند ما به زودی آنها را گوشمالی می‌‌‌کنیم و دشمن روی این سرعت عمل حساب باز می‌‌کند. آنها می‌‌‌فهمند وقتی کسی را تهدید می‌‌‌کنیم تهدید تو خالی نمی‌‌کنیم چون دستمان برای عمل پر است. معادلات دشمن به هم ریخته است.

وی اضافه کرد: از رهاوردهای دیگر آشکار شدن ضعف حامیان منطقه‌ای تروریست‌ها است. ابتدا خیلی سرخوش بودند و از اینها حمایت کردند اما بعد از اینکه تهدیدات جمهوری اسلامی آغاز شد، اعلام برائت کردند. این گام نخست گوشمالی بود و این برای دشمن لرزاننده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه دیگر رهاورد به نمایش درآمدن وحدت عالی بین سپاه و ارتش است، یادآور شد: بعد از انتقام ما توسط سپاه، ارتش هم اطلاعیه صادر کرد و این برای دشمن بیم‌‌‌آفرین است و این رهاوردی است که در کنار این تلخی برای این حادثه می‌‌‌توان در نظر گرفت. اثبات غیرقابل مذاکره بودن قدرت دفاعی ایران قدرت موشکی است.

محمدحسنی ادامه داد: برخی عقبمانده‌‌‌های سیاسی به دنبال این بودند که قانع کنند که ما باید در قدرت موشکی مذاکره کنیم اما این نشان داد که ما مسلح هستیم و آنها طمع دارند و برای تجاوز به حریم ما طمع دارند. اگر دست ما خالی باشند چه خواهند کرد. برای همه سیاسیون کشور مشخص شد قدرت موشکی ایران هرگز قابل مذاکره نیست.

وی با بیان اینکه رهاورد بعدی موضوع ضرورت حضور مستشاری ایران در جبهه مقاومت است، عنوان کرد: اینها به دنبال نفوذ و به دنبال کشاندن جنگ به درون کشور بوده و هستند و سیاست این بود که خط آتش را به کیلومترها دورتر ببرند که بعضی گاهی این شبهه را ایجاد می‌‌‌کردند که سوریه به ما چه و جواب آنها این است که آیا حال متوجه شدید که ما باید باشیم تا حاشیه امنیت‌مان را تضمین کنیم. اگر دو اسرائیل دیگر در کنار گوش ما به وجود می‌‌‌آوردند، با ناموس و امنیت ما چه می‌‌‌‌‌‌کردند. اگر ما فرهنگ دفاع از مظلوم هم نداشتیم عقل به ما می‌‌‌گوید جلوی آتش را بگیر. 

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: این اتمام حجت عملی با دشمنان بود که زمان بزن در رویی و قالتاق‌‌‌بازی شما تمام شده است. الان زمان حاکمیت عقل است اگر یکی بزنید 10 تا می‌خورید. فشنگ بزنی موشک می‌‌‌خوری و این حتما امنیت ما را تضمین می‌‌کند.

محمدحسنی خطاب به خانواده شهدا گفت: شما با این شهدایی که تقدیم کردید حسینی و حسینی‌‌‌‌تر شدید. شما برای سلامت اسلام شهید دادید و برد کردید و برای همین است که ما در شهادت‌‌ها تبریک و تسلیت می‌‌‌‌گوییم. به خانواده شهید اقدامی و الماسیان و دیگران به نیابت از همه تبریک می‌‌‌گوییم چون جایش است که تبریک بگوییم. برای فرمانده کل ارتش و سپاه که من دیدم در این مدت چقدر غصه‌‌‌دار بودند، آرامش خاطر می‌‌‌خواهیم. این حادثه‌‌‌ای که رخ داد مصیبت‌‌‌های کربلا را یادآوری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز