خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

مرجع قضایی بالاتر از دیوان بین‌المللی دادگستری نداریم/ توقیف اموال وزارت اطلاعات از سوی فرانسه را پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۱۶

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در خصوص ضمانت اجرایی حکم دادگاه لاهه گفت: در حقوق بین‌الملل ضمانت اجرایی متناسب با حقوق بین‌المللی است. در دنیا مرجع قضایی بالاتر از ICJ که یکی از ارگان‌های قضایی وابسته به سازمان ملل است بالاتر نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لعیا جنیدی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص توقیف اموال وزارت اطلاعات در فرانسه گفت: این حرکت پلیس فرانسه، به طور حتم باید به رسیدگی قضایی منتهی شود و وزارت اطلاعات مجموعه مستندات خود به ما را ارائه کند تا ما از آنها در دستگاه قضایی دفاع کنیم.

وی در خصوص ضمانت اجرایی حکم دادگاه لاهه اظهار داشت: در حقوق بین‌الملل ضمانت اجرایی متناسب با حقوق بین‌المللی است. در دنیا مرجع قضایی بالاتر از ICJ که یکی از ارگان‌های قضایی وابسته به سازمان ملل است بالاتر نداریم. پس اگر بگوییم که این ضمانت اجرایی ندارد در واقع حقوق بین‌الملل هیچ جایگاهی ندارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درخصوص صحبت‌های ترامپ در مورد دادگاه بین‌المللی و عدم رسمیت آن تصریح کرد: ترامپ این صحبت‌ها را درخصوص دیوان بین‌المللی کیفری ICC بیان کرد. البته این صحبت‌های جسارت‌آمیز به همه مراجع بین‌المللی مربوط است اما به صورت مستقیم به دیوان لاهه ربطی ندارد.

جنیدی افزود: اینکه اگر از دادگاهی خوشمان نیاید و به آن توهین کنیم تاثیری در اجرایی بودن حکم صادر شده از سوی آن دادگاه ندارد و کشورها باید به آن تمکین کنند و در صورت عدم اجرای حکم مرتکب نقص شده‌اند.

وی اضافه کرد: حکم دیوان لاهه به اعضای ملل متحد قدرت می‌دهد تا بهتر و بیشتر پیگیری این ماجرا و رعایت برجام کنند و هم به شرکت‌هایی که می‌خواهند در ایران فعالیت بکنند قدرت بیشتری خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز