خبرگزاری کار ایران

حاجی‌دلیگانی: هدف از ارجاع لایحه مبارزه با قاچاق در دستور کار قراردادن CFT است/ مطهری: هیچ‌ تعمدی وجود نداشت

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۰۲

نماینده مردم شاهین شهر در اعتراض به ارجاع لایحه مبارزه با قاچاق گفت: هدف از ارجاع لایحه مبارزه با قاچاق، این است که الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در طی تذکری شفاهی گفت: بر اساس ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، وظیفه رئیس مجلس آن است که اداره مجلس را به درستی و بر اساس آیین‌نامه انجام دهد.

وی خطاب به علی مطهری نایب رئیس مجلس ادامه داد: اعضای هیئت رئیسه در این باره قسم شرعی خورده‌اند، اما ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برخلاف سوگندی بود که اعضای هیئت رئیسه مجلس یاد کرده‌اند و از لحاظ شرعی، این گناه بر گردن شماست.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که این ارجاع برخلاف آیین‌نامه مجلس صورت گرفت، اعتباری ندارد؛ چرا که صبح امروز یکبار این اخطار توسط آقای لاریجانی به رأی گذاشته شده بود و نمایندگان نپذیرفتند.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: از سوی دیگر، این اخطار از سوی نماینده‌ای عنوان شد که نام وی در نوبت بیان اخطار قرار نداشت و برخلاف ترتیبات و آیین‌نامه عمل شد.از سوی دیگر بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت بود، چرا که این موضوع و به ویژه قاچاق ارز، مردم ما را بدبخت کرده و آنان را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به این که لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به تعزیرات است و این ارگان هم زیر نظر دولت است و ارتباطی به قوه قضائیه ندارد گفت: هدف شما از ارجاع این لایحه به کمیسیون اقتصادی آن است که الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) هر چه سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد؛ این در حالی است که این لایحه دو ماه مسکوت ماند تا نظر اروپایی‌ها پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام، به ما داده شود اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: از نظر ما لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنوز در دستور کار است و روز یکشنبه باید در دستور مجلس قرار گیرد و در دستور قرار گرفتن طرح‌ها و لوایح دیگر، خلاف است.

علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر بیان کرد: تذکر شما وارد نیست چرا که ما اخطار درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را دوبار به رأی نگذاشتیم. برخلاف نظر شما مبنی بر اینکه این موضوع باید در زمان بررسی کلیات لایحه رأی‌گیری می‌شد، در زمان بررسی جزئیات هم ارجاع این لوایح امکان‌پذیر است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که شورای نگهبان این لایحه را رد کرده و قوه قضائیه این لایحه را مربوط به خود دانسته است، بررسی این لایحه در این بازه زمانی، وقت مجلس را می‌گیرد، چرا که این لایحه مجدداً قرار است به مجلس بیاید.

مطهری با اشاره به اینکه این لایحه برخلاف ادعای شما ماهیت قضایی دارد، گفت: ادعای شما برای هر چه زودتر در دستور کار قرار گرفتن لایحه CFT هم هدف ما نبوده و هیچ‌گونه تعمدی در ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود نداشته است و برای بررسی CFT هنوز فرصت داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز