خبرگزاری کار ایران

برومندی در گفت‌وگو با ایلنا:

موافقان یا مخالفان تصویب لوایح FATF، دغدغه ایران و منافع ملی را دارند

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۳۱۰

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همه کسانی که موافق یا مخالف تصویب لوایح FATF هستند دغدغه ایران و منافع ملی را دارند و هیچگاه نباید به این فکر کنیم که نگاه موفقان و مخالفان این موضوع سیاسی است. نمایندگان ملت قطعا دغدغه منافع ملی را دارند.

مهدی برومندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه گفت: ما از ابتدای انقلاب اسلامی حقوق بسیاری داشتیم که آمریکایی‌ها آن را نادیده گرفتند. انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و ما به عنوان یک دولت مستقر و قانونی در جامعه بین‌المللی بودیم و هستیم اما امریکا بسیاری از تعهداتی که حتی در نظام پهلوی داشت و طبق حقوق بین‌الملل باید به آن‌ها پایبند می‌بود، را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بارها و بارها شاهد نقض آشکار حقوق ملت ایران از سوی دولت امریکا در جای‌جای جهان بوده‌ایم و نمونه بارزتر آن اقداماتی است که دولت آقای ترامپ در خروج از برجام انجام داده است. برجام یک توافق مورد تایید شورای امنیت به عنوان مهمترین نهاد سازمان ملل متحد است و در نتیجه جمهوری اسلامی ایران باید حقوق ملت را در جوامع بین المللی دنبال کند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکایت ایران از امریکا در دادگاه لاهه گفت: ما با حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهور و وزارت امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی این مساله را بررسی و دنبال کردیم و درحال پیگیری هستیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی درباره مسکوت ماندن CFT در مجلس هم گفت: من می‌خواهم بر این نکته تاکید کنم که همه کسانی که موافق یا مخالف تصویب لوایح FATF هستند، دغدغه ایران و منافع ملی را دارند و هیچگاه نباید به این فکر کنیم که نگاه موفقان و مخالفان این موضوع سیاسی است. نمایندگان ملت قطعا دغدغه منافع ملی را دارند.

برومندی در پاسخ به این سوال که «پس چرا منافع ملی ما نباید به طور مشخص تعیین و تشخیص داده شود تا در این موضوعات به یک تفاهم در کشور برسیم؟» گفت: به هرحال این مساله هم به عنوان یک مساله بسیار مهم و پر اهمیت در مجلس، کمیسیون‌ها، مرکز پژوهش‌ها و در همه ارکان نظام در حال بررسی است و مجلس شورای اسلامی هم یقینا بر اساس منافع ملی تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز