خبرگزاری کار ایران

«نیویورک پست» نوشت؛

لفاظی دولت ترامپ علیه تهران همزمان با دور زدن تحریم‌ها توسط اروپایی‌ها/ مانور اروپا موفقیت‌آمیز نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۰۸

یک نشریه نزدیک به دولت ترامپ در گزارشی با اشاره به لفاظی‌های ترامپ و مقامات دولت او علیه تهران در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: همزمان با این لفاظی‌ها اروپایی‌ها مکانیزم مالی دور زدن تحریم‌ها را ارائه کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه تندروی «نیویورک‌پست»، مقامات دولت ترامپ هفته گذشته در سازمان ملل علیه ایران لفاظی کردند؛ از همه مهم‌تر علیه کسانی که در تهران سخت کار می‌کنند تا اثر تحریم‌های واشنگتن را تقلیل دهند.

«مایک پومپئو» وزیر خارجه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی مانند ترامپ، از عرصه مجمع عمومی برای درخواست از اعضای سازمان ملل جهت منزوی کردن تهران استفاده کردند. اروپایی‌ها در این بین مکانیزم مالی دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ارائه کردند.

اروپایی‌ها در این مکانیزم آخرین تلاش‌های خود را برای نجات توافقی که ترامپ از آن خارج شده انجام دادند و به کمپانی‌های خارجی این اطمینان را دادند که از سیستم‌های بانکی آمریکا برای ارسال و دریافت پول به ایران دوری کنند.

این روزنامه آمریکایی مدعی شد که اروپایی‌ها زمانی که قرار است در کنار ایران بایستند، در لفاظی قوی و در عمل ضعیف هستند. همان طور که پومپئو گفت، این مکانیزم غیرسازنده است. اکثر کارشناسان معتقدند مانور اروپایی‌ها در نهایت موفقیت آمیز نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز