خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار مجمع نمایندگان استان هرمزگان :

ترخیص کالا در بنادر استان هرمزگان نباید با کندی مواجه شود/ بکارگیری نیروهای تحصیلکرده بومی در استان‌ها در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۸۹۲

جلسه دیدار مجمع نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور عصر امروز(شنبه) برگزار شد.

به گزارش ایلنا،  اسحاق جهانگیری در این جلسه از استان هرمزگان به عنوان استانی راهبردی با نقش ملی نام برد و گفت: استان هرمزگان از استانهای پراهمیت کشور است که پیشرفت و یا مشکلات آن بر کل کشور تاثیرگذار است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه روند محرومیت‌زدایی در استان هرمزگان باید با جدیت و سرعت هرچه بیشتر استمرار داشه باشد، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان از استعدادهای بی‌نظیری برخوردار است که این ظرفیت ها می تواند این استان را به یکی از کانون های توسه کشور تبدیل کند.

معاون اول رییس جمهور دریا را یکی از ظرفیت های استان هرمزگان برشمرد و اظهار داشت: مسئولین استان هرمزگان باید با اتکا به توسعه دریامحور و فعال‌ کردن بخش هایی نظیر شیلات، صنایع کشتی سازی و ساخت سازه های دریایی مورد نیاز صنعت نفت، طرح های مهم و راهبردی جهت توسعه و بهره مندی مردم این استان اجرا کنند.

وی انتقال بخشی از پایانه های صادراتی نفت از خلیج فارس به جاسک را فرصتی برای توسعه استان هرمزگان دانست و با اشاره به برنامه های دولت برای توسعه سواحل مکران تصریح کرد: بخشی از سواحل مکران در استان هرمزگان واقع شده و این فرصتی بی نظیر برای توسعه استان هرمزگان محسوب می شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به اینکه برخی مواقع ترخیص کالاها در بنادر با کندی مواجه می شود افزود: استاندار هرمزگان باید در شرایط فعلی که کشور با مشکلاتی روبرو است نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشد و به گونه ای برنامه ریزی کند که در روند ترخیص کالاهای مورد نیاز مردم مانعی ایجاد نشود و کالاها به موقع از بنادر استان ترخیص شوند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه استان هرمزگان از نقش پراهمیتی در اقتصاد و توسعه کشور برخوردار است، از استاندار، مدیران، نمایندگان و مسئولین قضایی استان خواست برای رفع موانع پیش روی توسعه استان از هیچ کوششی فروگذار نکنند و با تلاش شبانه روزی زمینه توسعه و رفع محرومیت از استان را فراهم نمایند.

وی با تاکید بر نقش پراهمیت استانهای مرزی کشور و از جمله استان هرمزگان در توسعه مراودات تجاری با کشورهای همسایه به ویژه در دوران تحریم، خاطرنشان کرد: موضوع تفویض اختیارات ویژه به استانداران مرزی کشور در دوران تحریم مد نظر دولت است و استانداران این استانها باید از این فرصت حداکثر استفاده را در جهت توسعه و رونق بخشیدن به تجارت مرزی بنمایند.

 جهانگیری گفت: بکارگیری نیروهای تحصیلکرده بومی باید در همه استانها مورد توجه قرار گیرد و استفاده از نیروی انسانی تحصیلکرده بومی در مشاغل مختلف باید در اولویت باشد و جز در مواردی که افراد بومی فاقد تخصص لازم باشند، در سایر موارد این افراد نسبت به افراد غیربومی در ارجحیت قرار گیرند.

در این جلسه استاندار هرمزگان نیز گزارشی از طرح و برنامه های در دست اقدام استان ارائه کرد و گفت: برنامه هایی برای جلوگیری از قاچاق سوخت طراحی شده که به زودی اجرایی و از قاچاق سوخت جلوگیری خواهد شد.

نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست هر کدام به تشریح مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه خود پرداختند و پیشنهاداتی در جهت رفع مسائل کلان و راهکارهایی برای توسعه استان ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز