خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه آمریکا؛

نیاز هند به واردات نفت را درک می‌کنیم/ به دنبال منابع آلترناتیو سوخت برای دهلی هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۷۹۴

معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اهمیت پروژه بندر چابهار برای هندی ها گفت: مساله چابهار تحت بررسی دقیق است.

به گزارش ایلنا به نقل از «هندوستان تایمز»، یک مقام ارشد دولت ترامپ گفته با سخت‌تر شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران در چهارم نوامبر، واشنگتن نیاز هند به واردات قابل توجه نفت را درک کرده و مذاکراتی برای اطمینان از منابع آلترناتیو توزیع سوخت انجام شده تا اقتصاد کشور دوست ما یعنی هند آسیبی نبیند.

«آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در اداره جنوب و مرکز آسیا در این باره گفت: آمریکا با همه دوستان و شرکای خود در مورد اجرای تحریم‌ها مشغول بحث و مشورت است. ما نیاز هند به واردات را درک می‌کنیم و به دنبال منابع آلترناتیو هستیم.

وی افزود: شرکت‌های خصوصی هندی به دنبال توزیع‌کنندگان جدید نفت خام‌ هستند و مذاکرات بین آمریکا و هند در مورد اجرای تحریم‌ها ادامه دارد.

وی در مورد تاثیر تحریم‌های آمریکا بر پروژه‌هایی نظیر چابهار گفت: مساله چابهار تحت بررسی دقیق است. ما به آنچه هند در مورد تامین و ارائه کمک به افغانستان از جمله از طریق چابهار برای ارسال گندم انجام می‌دهد بسیار احترام می‌گذاریم و از آنها سپاسگذاریم. ما همچنین از کاری که هند در مورد روابط تجاری دوجانبه با افغانستان می‌کند نیز قدردانی می‌کنیم. بندر چابهار نقش مهمی در این زمینه دارد. در نتیجه همه این فاکتورها را در نظر داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز