خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آلمان:

اروپا پشت «برجام» ایستاده‌ است

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۵۰۸

وزیر خارجه آلمان به اقدامات اروپایی‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ما با هم برای حفظ امکان روابط تجاری و اقتصادی با ایران تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از «بیزینس استاندارد»، «هیکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز گذشته-جمعه- در جمع خبرنگاران گفت: برلین به تعهداتش در برجام پایبند است حتی اگر واشنگتن از این توافق خارج شده باشد.

«ماس» در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: توافق هسته‌ای با ایران شاید یک توافق کامل نباشد اما ایران را از رسیدن به بمب اتم و تشدید درگیری‌ها منع کرد. درگیری‌هایی که سه سال پیش به اوج خود رسیده بود.

وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: این چیز کمی نیست. ما اروپایی‌ها پشت این توافق ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به برجام مدعی شد: حقیقت این است که ایستادگی ما در کنار برجام به این معنا نیست که در برابر نقش مخرب ایران در منطقه و برنامه هسته‌ای این کشور کور هستیم.  

«هیکو ماس» به طراحی ساز و کاری تحت عنوان «وسیله منظور ویژه» توسط کشورهای اروپایی و اعضای باقیمانده برجام برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ما با هم برای حفظ امکان روابط تجاری و اقتصادی با ایران تلاش می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم که به تعهداتش پایبند باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز