خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی:

انتقام شهدای اهواز را می‌گیریم/ امارات و عربستان صحنه‌گردان اصلی شرارت‌های امنیتی در برخی مناطق ایران هستند/ در تهدیدات آمریکا به اشباع رسیده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۲۷۸

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حمایت اقتصادی از رژیم بعث عراق، حمایتی جهانی بود، تاکید کرد: ملّت ایران در نقطه کانونی یک عملیات روانی سنگین جهانی قرار داشت. ما در جنگ هم در محاصره و تحریم اقتصادی بودیم. آن‌ها حتی یک سیم‌خاردار به کشور ما نمی‌دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار سرتیپ حسین سلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، فرارسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و اظهار دشت: همه دوستان می‌دانند که تهاجم دشمن در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب یکی از خطرناک‌ترین سناریوهای جهانی استکبار علیه ملّت بزرگ ایران بود. این نابرابرترین جنگ بزرگ تاریخ بشریت بود که در آن، آرایش سیاسی صحنه در سطح همه قدرت‌های بزرگ جهان شکل گرفته بود. 

وی ادامه داد: از آمریکا، شوروی، اروپا و متحدان عرب آنان در منطقه خلیج فارس، همگی یک صف‌بندی و آرایش سیاسی جهانی را علیه انقلاب بزرگ ملّت ایران صورت داده بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حمایت اقتصادی از رژیم بعث عراق، حمایتی جهانی بود، اظهار داشت: ملّت ایران در نقطه کانونی یک عملیات روانی سنگین جهانی قرار داشت. ما در جنگ هم در محاصره و تحریم اقتصادی بودیم. آن‌ها حتی یک سیم‌خاردار به کشور ما نمی‌دادند، امّا حرکت الهام‌یافته از روح عاشورا در ملّت ایران، یک حماسه شگفت‌انگیز را در سطح جهان و تاریخ نبردها به ثبت رساند.

سلامی با تاکید بر اینکه ملّت ایران با جهادی عاشورایی که از آن واقعه خونین سال ۶۱ هجری الهام می‌گرفت در مقابل این جهان قدرتمند ایستاد، تصریح کرد: آنها آمده بودند تا نور خدا را خاموش کنند؛ ملّت ایران را به تسلیم بکشانند، رهبر بزرگ انقلابش را بشکنند و این نظریه را ثابت کنند که استقلال ملّت‌ها بدون تکیه بر قدرت‌های استکباری ممکن نیست امّا ملّت بزرگ ایران، همه این رؤیاها را در هم شکست و باطل‌السحر فتنه‌ای بود که در آن دوران بر ملّت بزرگ ایران تحمیل شد.

وی افزود: سرانجام جنگ با تحمیل اراده ملّت ایران پایان یافت، بدون اینکه وجبی از این خاک در اختیار دشمنان قرار گیرد. نه تنها ملّت ایران پیروز به درآمد، بلکه قدرتمندتر از آغاز جنگ، آماده می‌شد تا در برابر توطئه‌های بزرگی که شکل می‌گرفت بایستند. نتیجه این شد که تصور جهانی از کشور و ملّت ایران و نطام و اسلام تغییر یافت.

این مقام عالی نظامی با بیان اینکه ملّت ایران با اعتبار و منزلتی جدید معرفی شد، خاطرنشان کرد: با پایان دفاع نقدس، داستان و ماجرای دفاع مقدس نه پایان شکست‌های دشمنان ما بود و نه پایان توطئه‌های آنها و نه پایان پیروزی‌های ملت ایران و نه پایان قدرت‌سازی و اعتباریابی بیشتر این کشور در دستگاه مختصات جهانی. آن حادثه به ما نشان داد که برای بقا باید قوی بود. در نظام فعلی جهان، قدرت‌های ضعیف یا باید تسلیم شوند یا محکوم به اضمحلال و فنا هستند.

سلامی به حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و ابراز داشت: در سی و نهمین سال این دفاع با شکوه، در آغاز هفته دفاع مقدس، در اهواز و خوزستان که کانون و پایتخت مقاومت و دفاع ملّت بزرگ ایران است، حادثه غم‌انگیزی شکل گرفت. دشمنان ایران و اسلام که نمی‌توانند اقتدار امنیتی نظام ما را ببینند، در یک حرکت ناجوانمردانه و ظالمانه و کور، جمعی از هم‌وطنان ما و مدافعان میهن اسلامی را که برای تجلیل از شکوه حماسه‌های آن دوران طلایی به میدان آمده بودند به گلوله بستند.

وی با تاکید بر اینکه سنت الهی آن است که توطئه دشمنان به خودشان برمی‌گردد، بیان کرد: هرچند این حادثه در نگاه ظاهری، غم‌انگیز و هولناک بود و جمعی از عزیزان ما را به شهادت رساندند و جمعی را مجروح کردند، امّا در بطن آن، سرشار از تجلّی و ظهور رحمت‌های واسعه الهی بر این سرزمین بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تجربه چهل ساله دفاع در برابر استکبار نشان داد که همیشه شهادت، سعادت بخش و حلال مشکلات جامعه ماست، یادآور شد: بعد از این حادثه، آنها که می‌خواستند با این ماجرا، تفرقه‌های خونین را در خوزستان رقم زنند، دیدند که چگونه شهادت، عامل وحدت و همدلی و پیوند قلب‌ها شد. در آن تشییع جنازه با شکوه و استثنایی، مردم اهواز همه آمده بودند؛ بدون اینکه ترسی از به رگبار بسته شدن مجددشان داشته باشند. هیچ قلبی نمی‌لرزید.

سلامی اضافه کرد: مردم با قلب‌هایشان آمده بودند و همه آمده بودند. کسی نمی‌توانست تشخیص بدهد که خانواده عزیز این شهدا کیست. همه، خانواده این شهدا شده بودند. آمده بودند نشان دهند ملّت ایران از شهادت نمی‌ترسد؛ همانگونه که امامش فرمود.

وی با یادآوری مجدد حضور مردم در مراسم تشییع پیکرهای شهدای اهواز عنوان کرد: آنها آمدند و محاسبات همه را تغییر دادند. محاسبات رئیس‌جمهور آمریکا را که فکر می‌کند نطام ما پتشوانه اجتماعی خود را از دست داده است. هیچ‌کس در اهواز در خانه نمانده بود. 

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: دشمنان که به دنبال تفرقه بودند، دیدند که چگونه مشعل‌های وحدت، فروزان شد و مردم چگونه دوباره به صحنه آمدند،‌ و مشکلات را فراموش کردند و دغدغه اصلی‌شان حفظ انقلاب و دفاع از ارزش‌ها شد.

سلامی با تاکید بر اینکه حادثه تروریستی اهواز دارای عقبه منطقه‌ای و جهانی است، اظهار داشت: طراحان این راهبردهای کور در آن مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی عربستان و امارات دور می‌زند. ما بر اساس فرمان مبارک آیت‌الله خامنه‌ای گفتیم و اکنون یکبار دیگر اعلام می‌کنیم که انتقام قطره قطره خون شهدایمان را از عوامل داخلی و بیرونی این حادثه غم‌انگیز خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه رژیم امارات و عربستان سعودی، صحنه‌گردان اصلی شرارت‌های امنیتی در برخی مناطق کشورمان هستند، تصریح کرد: آنها آرزوی انتقال ناامنی به درون سرزمین‌مان را دارند و ما به آنها می‌گوییم که شما هرگز در توسعه تنش و منازعه با جمهوری اسلامی ایران به هیچ موفقیتی نخواهید رسید. شما کوچک‌‌‌‌‌تر از آن‌هستید که یک رقیب یا حریف برای کشور بزرگی باشید که چهل سال است در برابر بی‌بدلیل‌ترین امپراتوری‌های دنیا ایستاده است و در مقاطعی مهم، شکست‌های بزرگی را به آنان تحمیل کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به امارات و عربستان خاطرنشان کرد: شما در مجموعه ارکان قدرت، دارای ارزش مکانی نیستید. شما وقتی در کنار آمریکا قرار می‌گیرید، احساس قدرت می‌کنید. دست از شرارت و توطئه بردارید. شما شکست‌‌‌پذیر هستید. درون کاخ‌های شیسشه‌ای نشسته‌اید و نمی‌توانید تیغ انتقام ملّت ایران را تحمل کنید. ما خویشتنداری کرده‌ایم و نجابت انقلابی به خرج داده‌ایم، امّا اگر از خطوط قرمان عبور کنید، قطعاً از خطوط قرمز شما عبور خواهیم کرد و می‌دانید قدرت ملّت ایران، وقتی به صحنه عمل می‌آید چه طوفانی به‌پا می‌کند. پس آرام باشید و مداخله نکنید؛ بلندپروازی‌های منطقه‌ای شما همه جا شما را با شکست مواجهه کرده است.

سلامی به وضعیت کنونی منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: ما توانستیم تمرکز قوای دشمنان بزرگ را از قلب سرزمین‌مان دور کنیم. آنها آمده بودند متمرکز شوند؛ هم در سطح جغرافیا، هم سیاست، هم اقتصاد، هم امنیت و هم نظامی‌گری اما ملّت ایران توانست دشمن را در جبهه وسیعی در جهان اسلام تجزیه کند. 

وی با بیان اینکه امروز دشمن عقب‌نشینی کرده و سرزمین‌های وسیعی از سیطره آنها خارج شد، عنوان کرد: خاورمیانه‌ای که آمریکایی‌ها آرزوی نوسازی آن را داشتند و می‌خواستند سرمایه‌های مادی و معنوی مسلمانان را به غارت ببرند، دیگر منطقه امنی برای چپاول آمریکا نیست. ملت‌ها بیدار شده‌اند و جبهه‌های وسیعی در جهان اسلام علیه استکبار، از شرق مدیترانه تا شمال دریای سرخ شکل گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ساختارهای قدرتمندی در جهان اسلام ساخته شده است، یادآور شد: حزب‌الله در لبنان توانسته است بازدارندگی نیرومند جهان اسلام را در مقابل رژیم صهیونیستی برقرار کند و شکست‌های بزرگی را بر آنها تحمیل کند. ارتش مردمی سوریه توانسته است توطئه استکبار را که می‌خواست این حلقه محوری مقاومت جهان اسلام را بشکند، خنثی کند و نه‌تنها نظام سوریه را از خطر سقوط نجات دهد بلکه کشورهای کوچک و بزرگ را به حاشیه تحولاتش رانده و بخش‌های عظیم و سرنوشت‌‌سازی از این سرزمین را آزاد کرده است.

سلامی با تاکید بر اینکه امروز در سوریه، ده‌ها هزار نیروی مسلّح مسلمان از اقصی نقاط عالم اسلام سازمان یافته‌‌‌‌‌‌‌‌اند، بیان کرد: صهیونیست‌ها لهجه‌های پاکستانی، عراقی، لبنانی، ایرانی، سوری، افغانی، هندی و سایر بلاد اسلام را می‌شنوند. آنها بیش از گذشته احساس می‌کنند در مرز بین حیات و بقا هستند. در عراق، نیروی بزرگ مردمی شکل گرفته که سیاست‌های آمریکایی‌ها را به زعم پیروزی‌های نظامی‌شان درهم شکسته است. در یمن، ملّت عزیز و مقام این کشور در مقابل تهاجم سعودی - امارتی - آمریکایی - صهیونیستی ایستاده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در کجای تحولات منطقه هستند، گفت: اگر دقت کنید آمریکایی‌ها از نظر سیاسی بسیار ضعیف شده‌اند. آنها که می‌خواستند ما را در انزوای سیاسی قرار دهند، خود در انزوای سیاسی قرار گرفته‌اند. حتی متحدان سنتی‌شان با آنها در یک جنگ اقتصادی و سیاسی به سر می‌برند. ترکیه، امروز در مقابل آمریکا و سیاست‌هایش ایستاده است. پاکستان از سیاست‌های آمریکا فاصله گرفته است. جنگ اقتصادی چین و آمریکا، آمریکا را در مخمصه دیگری قرار داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: جنگ سرد بین روسیه و آمریکا دوباره نضج گرفته است. پس این آمریکا است که تا امروز نتوانسته حتی کوچکترین مسئله را در منطقه یا جهان حل کند. این آمریکا است که در حال کوچک‌تر شدن است و برعکس این ملّت ایران است که در حال گسترش نفوذ معنوی و سیاسی خود در منطقه و در جهان است.

سلامی با بیان اینکه امریکایی‌ها تصور می‌کنند نفوذ ما فیزیکی است، اظهار داشت: ما در هیچ کشوری پایگاه نظامی نداریم. نفوذمان به خاطر منطق‌مان، اعتقادات و باورهایمان به عدالت، صلح، آزادی، کرامت انسان‌ها و استقلال ملت‌ها است بنابراین امروز ایران محبوب همه کشورهای جهان است.

وی به مجمع عمومی اخیر سازمان ملل متحد اشاره و تصریح کرد: شما در سازمان ملل تصویر زیبایی از مقایسه نگاه جهانی به آمریکا و ایران را مشاهده کردید. بنابراین آمریکا دیگر قادر به شکل‌گیری یک ائتلاف نیست و مشروعیت سیاسی اقدامات خود را از دست داده است. آمریکا از نظر اقتصادی هم بازنده اصلی نبردهای سال‌های اخیر در منطقه بوده است. هفت تریلیون دلار که معادل بیش از هفتاد سال درآمدهای نفتی عراق و شاید بیش از صد سال کشور ایران است را هزینه کرده است بدون اینکه هیچ دستاوردی از این همه هزینه‌کرد داشته باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا قدرت نظامی‌اش هم فرسوده شده است،‌ خاطرنشان کرد: امروز در خلیج فارس از آن حضور همیشگی و پر تعداد شناورهای رزمی آمریکا خبری نیست. بنابراین آمریکا به زوال قدرت نزدیک شده و به همین دلیل آمریکایی‌ها دیگر توانایی جنگ جدید ندارند. اینکه رهبر انقلاب فرمودند جنگ منتفی است، یک حقیقت است. هم به واسطه قدرت انباشته و بازدارنده ما که زمین و هوا و دریا را برای هرکسی که بخواهد طمعی به این سزرمین و منافع آن داشته باشد، جهنم خواهیم ساخت و هم ضعف‌های مفرط و افول قدرت سیاسی، اطلاعاتی اقتصادی آمریکایی‌ها.

سلامی با بیان اینکه ملت ایران در حال تکامل بخشیدن به نقشه و الگوی مقاومت ملّی خود در برابر استکبار است، ابراز داشت: ایران، مولود صحنه‌های سخت است. آنچه که امروز دشمن به دنبال‌ آن است همان جنگ اقتصادی است، امّا این را هم بگوییم که جنگ اقتصادی اثر تعیین‌‌‌‌کننده‌ای ندارد. آنچه ملّت بزرگ ایران باید در برابر آن بایستند تهاجم رسانه‌ای و عملیات روانی است که می‌خواهند التهاب و ارعاب در قلب‌های ملّت ما ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه هیچ اتفاقی رخ نداده است و ملّت بزرگ ایران تحریم‌پذیر نیست، عنوان کرد: ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم و از طریق خلیج فارس و اقیانوس هند با همه جهان در ارتباط هستیم. ایران انزواپذیر نیست. حل معادلات سیاسی و امنیتی منطقه و بخش‌هایی از جهان به ما متکی است. ایران دارای ظرفیت‌های اقتصادی فوق‌العاده انرژی، نفت، گاز، زمین، آب، صنعت، تکنولوژی، ایمان، انگیزه و باور است و همه اینها سرمایه‌های بزرگ ملّت ایران برای شکست دادن آمریکا در عرصه جنگ اقتصادی است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ملّت ایران بدانند، هرگز ایران رخسار یک کشور محاصره شده و تحریم‌شده اقتصادی را نخواهد داشت، یادآور شد: ما در تهدیدات آمریکا به اشباع رسیده‌ایم و آمریکا هر غلطی می‌توانسته تا به امروز کرده و هیچ نتیجه‌ای جز شکست نگرفته است. ملّت ایران هشیار باشند فریب عملیات گمراه‌‌‌‌کننده روانی دشمن را نخورند. انبارها سرشار از کالاهای اساسی برای سال‌ها است. این سرزمین، غنی است و نعماتش پایان‌ناپذیر است. 

سلامی با اشاره به تهدیدات ترامپ علیه ایران بیان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا گفت فشار را بر ایران ادامه می‌دهیم. مگر تاکنون از کدام یکی از ابزاهایتان استفاده نکرده‌اید؟ فشارهای شما تا نون جز به قدرتمند شدن ملت و تحکیم پایه‌های استقلالش منجر نشده است. جنگ به ما تحمیل کردید، امّا ما قدرت دفاعی خود را در سطح یک قدرت جهانی ارتقا دادیم و امروز تمام سیستم‌های دفاعی‌مان را خودمان تولید می‌کند.

وی ادامه داد: جوانان ما را ترور کردید، ما ماهواره ساختیم. سینه اتم را شکافتیم، پالایشگاه ساختیم و علم‌مان جهانی شد. تحریم اقتصادی کردید؛ ما تکیه‌گاه‌مان را از نفت بردیم و امروز قادریم تمام نیازهایمان را در داخل تأمین کنیم. شما خود منزوی شده‌اید و امروز هم گزینه دیگری فراروی شما نیست. بیهوده سخنی که قابل اعتبار نیست، نگویید. اگر شما توانا هستید، به مردم خودتان کمک کنید که بیش از چهل میلیون نفر در زیر خط فقر زندگی می‌کنند. از کارتن‌خواب‌هایی که شب‌ها در نیویورک و واشنگتن هستند، سؤالی بپرسید و برای ملّت ایران دلسوزی نکنید. 

جانشین فرمانده کل سپاه به مسئولان کشور هم گفت: باید در این میدان جهاد و جنگ اقتصادی و روانی، مردانه در وسط میدان بایستید. از آنها استدعا داریم و توصیه می‌کنیم با مدل جنگ، همان‌گونه که در دفاع مقدس شبانه‌‌‌‌روز کار کردیم و آستین‌‌ها را بالا زدیم و به قلب دشمن حمله کردیم، امروز هم نیازمند همت، عزم، اراده و باور و تلاش جدّی هستیم تا دشمن را شکست بدهیم.

سلامی با بیان اینکه ملّت ایران، عزّت خویش را با دلار عوض نمی‌کند، اظهار داشت: ملّت ایران صبرپیشه می‌کند؛ سختی‌ها را تحمل می‌کند، اما تسلیم دشمن نمی‌شود. این درس را از تاریخ قبل از انقلاب آموخته‌ایم که زیر بار استکبار رفتن، هرگز نه رفاه می‌آورد نه پیشرفت، نه استقلال و نه اخلاق. تنها راه عزّت، جهاد در برابر دشمنان است. ملّت ایران، ملّتی بزرگ است؛ سینه تاریخ را می‌شکافد و قلّه‌ها را فتح می‌کند و به دشمنان ثابت می‌کند که هیچ راهی جز تسلیم شدن در برابر ملّت ایران و تعامل مثبت و سازنده در برابر آن وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز