خبرگزاری کار ایران

به صورت جداگانه انجام شد؛

دیدار ظریف با وزرای خارجه کره‌جنوبی، پرتغال، آلمان، نروژ، ونزوئلا، پاراگوئه، سوئد و اسلوونی

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۲۲۷

وزیر امور خارجه در جریان دیدارهای خود در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با وزیران امور خارجه کره‌جنوبی، پرتغال، آلمان، نروژ، ونزوئلا، پاراگوئه و اسلوونی دیدارهایی جداگانه برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در جریان دیدارهای خود با همتایانش از نقاط مختلف جهان در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با وزیر امور خارجه کره‌ جنوبی دیدار و  رایزنی کرد.

ارزیابی روابط دوجانبه، ادامه همکاری‌های اقتصادی و بررسی روند صلح در شبه‌جزیره کره از محورهای اصلی دیدار و گفت‌وگوی وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی بود.

ظریف با همتایان خود از کشورهای پرتغال و آلمان نیز با محوریت موضوع برجام، رایزنی و گفت‌وگو کرد.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پرتغال در دیدار با یکدیگر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، در خصوص روابط دوجانبه، برجام و سایر مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، همچنین در جریان دیدار وزیران امور خارجه ایران و آلمان در نیویورک، آخرین تحولات روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، برجام و مسائل انسان‌دوستانه مورد بررسی و گفت‌وگوی طرفین قرار گرفت.

همچنین در دیدار وزیران امور خارجه ایران و نروژ، مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و همچنین برجام مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

وزیران امور خارجه ایران و ونزوئلا در نیویورک در جریان دیدار با یکدیگر در خصوص راه‌های گسترش روابط دوجانبه و مهم‌ترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کردند‌.

همچنین در دیدار وزیران امور خارجه ایران و پاراگوئه در نیویورک، طرفین ضمن تاکید بر اراده سیاسی دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه، راه‌های توسعه و تعمیق این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

در دیدار وزیران امور خارجه ایران و اسلوونی نیز طرفین بر توسعه روابط دوجانبه به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کردند. 

دیدار با وزیر امور خارجه سوئد و رایزنی در خصوص مسائل دوجانبه، تحولات منطقه‌‌‌‌ای و بین‌‌‌‌‌المللی با این دیپلمات عالی رتبه سوئدی از دیگر برنامه‌‌‌های ظریف در نیویورک بود. 

شرکت در نشست مجمع تمدن‌‌‌های کهن که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شده بود، از دیگر برنامه‌‌‌های روز گذشته وزیر امور خارجه در نیویورک بود.

ظریف همچنین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با پیتر مائورر، رئیس کمیته بین‌‌‌المللی صلیب سرخ جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو طرف درخصوص کمک‌‌‌‌‌‌های انساندوستانه در منطقه به ویژه در سوریه، یمن و افغانستان رایزنی و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز