خبرگزاری کار ایران

ظریف:

لازمه حل و فصل مسالمت‌آمیز منازعات این است که آمریکا مثل یک دولت عادی عمل کند

کد خبر : ۶۷۳۱۴۵

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: آمریکا که اعتبار خود را از دست رفته می بیند، برای اینکه در شورای امنیت با ایران روبرو نشود، خود را پشت رویه کاری در این شورا پنهان کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با انتشار پیام هایی در صفحه توییتر خود، به سیاست های اخیر مقامات ایالات متحده به خصوص در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرد.

ظریف در این پیام ها آورده است:

۱- برای فهمِ اراده دولت سرکش کنونی آمریکا در بی ثبات سازی نظام بین الملل تنها کافی است تهدید عریان نماینده این کشور در سازمان ملل برای «اعلام اسامی» را بخاطر بیاوریم یا تهدید آقای ترامپ مبنی بر قطع کمک های مالی به سازمان ملل و یا تهدید مشاور امنیت ملی او در مورد تحت تعقیب قراردادن قضات دیوان کیفری بین المللی.

۲- مایه تاسف است که هیات حاکمه آمریکا با یکجانبه گرایی مخربی که در ذاتش است، با سوء استفاده از اجلاسی چندجانبه به چندجانبه گرایی حمله کرد. آمریکا که اعتبار خود را از دست رفته می بیند، برای اینکه در شورای امنیت با ایران روبرو نشود، خود را پشت رویه کاری در این شورا پنهان کرد.

۳- ممکن است کسی در واقع - با استفاده از درجه بالایی از احساس ترحم- بتواند درک کند که چرا دولت کنونی آمریکا در دامن زدن به بهانه هایی برای انحراف اذهان و پوشاندن اراده اش در بی ثبات کردن نظام بین الملل نیاز دارد. چرا که همه می توانند رفتارهای این دولت که در داخل آمریکا عمیقا مشکل ساز شده و موجب بدنامی زیادی در خارج شده است، را ببینند.

۴- با توجه به ناتوانی اثبات شده دولت آمریکا برای اجرای تعهداتش با حسن نیت، اولین قدمِ تلاش برای حل و فصل مسالمت آمیز یک منازعه، انجام اقدامات قطعی است که نشان دهد آنها لااقل ظواهر احراز شرایط لازم را دارند. لازمه این کار هم این است که شروع کند مثل یک دولت عادی عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز