خبرگزاری کار ایران

الجزیره در گزارشی نوشت:

«امارات- عربستان- موساد»؛ سه‌گانه‌ای با یک هدف مشترک/ نگرانی سفیر امارات از امنیت اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۹۷۹

سفیر امارات متحده عربی در آمریکا مدعی شد: کشورهای خلیج فارس، اسرائیل و کشورهای مجاور در معرض خطر فوری از جانب ایران قرار دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از «الجزیره»، وزیر خارجه عربستان، سفیر امارات در واشنگتن و رییس سازمان جاسوسی موساد، در کنار جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا، در نشست اتحاد علیه ایران هسته‌ای که در نیویورک برگزار شد، خواستار براندازی حکومت ایران شدند.

الجبیر در جریان این نشست مدعی شد: ما چطور می‌توانیم با دولتی که می‌خواهد ما را بکشد مذاکره کنیم؟

«یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا هم ادعاهای مشابهی را مطرح کرده و گفت: فشار خارجی لازم بوده و کلید تغییر وضعیت در ایران است. من فکر می‌کنم هر گونه پیمایش مجدد در سیاست ایران از طریق سیاست خارجی امکان‌پذیر است. انزوای تهران باید با حمایت قدرت‌های غربی، کشورهای آسیایی و همچنین امریکا باشد.

«العتیبه» همچنین مدعی شد: اگر یک موشک به عربستان و امارات برسد واکنش ما چه باید باشد و چطور باید از خودمان دفاع کنیم؟ من این سوال را فرضی می‌پرسم اما واقعا فرضی نیست. کشورهای خلیج فارس، اسرائیل و کشورهای مجاور در خطر فوری هستند.

سفیر امارات در آمریکا به ایران هشدار داد و مدعی شد: ما نمی‌خواهیم اتفاقی که در لبنان افتاده، در یمن نیز رخ دهد.

وی مدعی شد: ایران باعث شکست مذاکرات صلح در ژنو برای یمن شده است. تحلیل‌های ما نشان می‌دهد که این اتفاق بر اساس ساز وکاری که تهران طراحی کرده بود، رخ داد.

این مذاکرات دو سال پیش در ژنو برگزار شد و اما هیات انصارالله به این مذاکرات نرسیدند. آنها ائتلاف عربستان و امارات را در مسدود شدن مسیر سفرشان به سوییس مقصر خواندند.

در جریان نشست این گروه که خود را «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» معرفی می‌کنند، مقامات عالی رتبه دولت ترامپ شرکت و ادعاهایی را علیه ایران مطرح کردند.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا روز گذشته به ایران هشدار داد و گفت: تصمیماتی برای مقابله با قاسم سلیمانی اتخاذ شده است.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا هم ضمن تکرار ادعاهای آمریکا علیه ایران در جریان این کنفرانس اقدام اروپایی‌ها برای دور زدن تحریم‌های ایران را از طریق ساز وکار موسوم به «وسیله منظور ویژه» را تقبیح و آن را مایه ناامیدی و نارضایتی مقامات آمریکایی خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز