خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار نخست وزیر ایتالیا:

تهران از توسعه همکاری‌ها با رم در همه عرصه‌ها استقبال می‌کند/ اروپا برای حفظ برجام به اقدامات عملی و سریع دست بزند

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۸۳۷

رئیس جمهور روابط ایران و ایتالیا را دیرینه و مستحکم برشمرد و با تاکید بر اینکه باید این روابط را حفظ و تقویت کنیم، گفت: ایران از توسعه همکاری های تهران – رم در همه عرصه ها استقبال می کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در نیویورک و در دیدار " جوزپه کنته " نخست وزیر ایتالیا ، با اشاره به ابراز همدردی ایتالیا با دولت و ملت ایران به مناسبت حادثه تروریستی اهواز اظهارداشت: به شهادت رساندن ۲۴ نفر از مردم بیگناه از جمله یک کودک چهار ساله در حمله تروریستی اهواز،  نشان می دهد که همه باید اقدامات جدی تری علیه تروریسم اتخاذ کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران با ایتالیا همواره خوب و دوستانه بوده است، تصریح کرد:  ایتالیا اکنون بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا است و مطمئنم می توانیم روابط اقتصادی و تجاری را بیش از پیش توسعه دهیم.

روحانی با اشاره به توافقات گسترده میان دو کشور ، اظهارداشت: اجرای کامل این توافقات تحول بزرگی در روابط ما بوجود می آورد و مقامهای مسوول در دو کشور باید در راستای اجرای این توافقات بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس جمهور به موضوع برجام و نقض آن از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: اقدام آمریکا توهین به سازمان ملل و استقلال کشورهاست وخوشحالیم که اتحادیه اروپا و ایتالیا مواضع خوبی را در دفاع از برجام اتخاذ کردند و البته اروپا باید برای حفظ و تقویت برجام  به اقدامات عملی و سریع دست بزند.

روحانی با اشاره به سیاست دوگانه آمریکا در قبال ایران اظهارداشت: آمریکایی ها از یکسو تهدید و از سوی دیگر و از طرق مختلف پیام مذاکره می دهند و غافلند که مذاکره در چنین فضایی معنایی نخواهدداشت.

رئیس جمهور تاکید کرد: ملت ایران قبلا نیز تحریم های سخت تری را پشت سر گذرانده اند و با تحریمهای ضدقانونی و ضد انسانی کنونی آمریکا نیز مقابله می کنیم اما در عین حال دنیا باید این پیام قاطع را به آمریکا بدهد که راهی را که انتخاب کرده ، غلط است.

نخست وزیر ایتالیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از از روابط دیرینه و نزدیک دو کشور تاکید کرد: روابط مستحکم ایران و ایتالیا نه تنها در حوزه های تجاری و اقتصادی بلکه فرهنگی نیز دو ملت ایران و ایتالیا را به هم پیوند داده است.

"جوزپه کنته " گفت: ایتالیا آماده است سطح همکاری های خود با ایران را ارتقاء بخشد و علیرغم مشکلاتی که آمریکا برای اجرای برجام ایجاد کرده ، ما هرگز اجازه نمی دهیم که رابطه تهران –رم به هر دلیلی تضعیف شود.

وی تصریح کرد: از نظر ایتالیا برجام میوه سالها گفت و گو و کشمکش جامعه جهانی ودستاورد مستحکمی برای گسترش روابط بین المللی است و تنها راه پیش رو حفظ این توافق است و معتقدیم توافقات بین المللی باید به طور کامل مورد احترام باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز