خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

۹۰ درصد کار در زیارت اربعین برعهده مردم است/ باید سنت‌‌‌‌ها و مناسک، قوانین و مقررات عراقی‌ها را رعایت کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۷۲۹

وزیر کشور با بیان اینکه ما در ستاد اربعین و دولت ۱۰ درصد کار را پیش می‌‌‌‌‌‌‌بریم اما ۹۰ درصد کار در زیارت اربعین برعهده مردم است،‌ تاکید کرد:‌ در سال گذشته بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ایام اربعین به زیارت حضرت اباعبدالحسین (ع) رفته‌‌‌‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه یازدهمین جلسه ستاد اربعین و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه چهارمین سال است که از شروع فعالیت ستاد اربعین می‌‌‌‌گذرد، گفت: با توجه به تجربیاتی که در این سال‌‌ها کسب کرده‌‌‌ایم، ستاد اربعین سال ۹۷ از روز بعد از اربعین سال گذشته کار خود را آغاز کرده و جلسات مستمری برگزار شده است. 

وی ادامه داد: آسیب‌‌‌‌‌‌ها، اشکالات، کمبودها و ضعف‌‌‌‌‌‌‌های اربعین سال گذشته در این جلسات شناسایی و بررسی شد و با استمرار این جلسات در حال حاضر از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه آمادگی کامل در حوزه حمل ونقل و ترافیک، حوزه امنیت و انتظامی، حوزه خدمات و بهداشت را داریم، اظهار داشت: درخصوص روادید و ویزا همکاری خوبی بین ما و دولت عراق شکل گرفته و تفاهنامه‌‌‌‌‌ای امضا شده است که براساس این تفاهنامه شرایط ما در حال تحقق یافتن است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امیدوارم استانداران بتواند در مناطق با دقت لازم برنامه را پیش ببرند، تصریح کرد: همچنین کمیته‌‌‌‌‌هایی که با مسئولیت دستگاه‌های اجرایی فعال شده است، وظایف خود را به خوبی انجام دهند وامیدوارم با همکاری مردم بتوانیم اربعین خوبی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه ما در ستاد اربعین و دولت ۱۰ درصد کار را پیش می‌‌‌‌‌‌‌بریم اما ۹۰ درصد کار در زیارت اربعین برعهده مردم است،‌ خاطرنشان کرد:‌ در سال گذشته بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ایام اربعین به زیارت حضرت اباعبدالحسین (ع) رفته‌‌‌‌اند. هماهنگ کردن، حمل و نقل، ترافیک، خدمات‌‌‌‌‌رسانی و مسایل امنیتی این تعداد کار بسیار سختی است و مشروط بر این است که مردم همکاری لازم را داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: همچنین مردم آموزش‌‌‌‌‌هایی که درخصوص این زیارت ارائه می‌‌‌‌شود را باید بیاموزند و همکاری لازم را با دستگاه‌های مربوطه داشته باشند. با فهم بسیار خوبی که مردم در این چند ساله از خود نشان داده‌‌‌‌‌اند امسال امیدواریم این همکاری به ویژه در داخل کشور عراق تکرار شود. 

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ما در کشور عراق به عنوان مهمان حضور داریم و آنها میزبان ما هستند، ابراز داشت: باید سنت‌‌‌‌ها و مناسک، قوانین و مقررات آنها را رعایت کنیم. ما به حامل یک فرهنگ غنی شیعه هستیم و باید آن را نمایش بدهیم. ان‌شاءالله با این اقدام بتوانیم وحدت دنیای اسلام را تقویت کنیم و بتوانیم به خوبی این سنت عزیز را متعالی و ارزشمند کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مرزها برای عبور زائران باز است؟ عنوان کرد: تردد از مرزهای سال قبل امسال نیز صورت می‌‌‌‌‌گیرد. ما دو منطقه مرزی در ایلام و کرمانشاه را به دولت عراق را پیشنهاد دادیم و در تفاهنامه عراق با مرز خسروی موافقت کرده اما چون مباحث و موضوعات امنیتی هم‌‌‌‌اکنون در آن منطقه است، تردد از این مرز به دولت عراق واگذار شده و قرار است دولت عراق بررسی کرده و به ما اعلام کند. 

وزیر کشور اضافه کرد: دوستان ما در سفارتخانه ایران در عراق و نیروی قدس تلاش خود را انجام می‌‌‌دهند تا آنها را مجاب کنند تا مرز خسروی برای ایام اربعین بازگشایی شود. اگر دولت عراق با این موضوع موافقت کند حتما مسایل امنیتی آن نیز برطرف خواهد شد و ما شاهد بازگشایی این مرز در ایام اربعین هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز