خبرگزاری کار ایران

شمخانی:

تروریسم اقتصادی آمریکا زندگی و معیشت مردم را نشانه رفته است

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۶۹۶

روز چهارشنبه در دیدار با مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر هند راهکارهای گسترش همکاری‌های امنیتی میان دو کشور قرار دادند.

به گزارش ایلنا، امیر دریابان علی شمخانی،‌ دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با تاکید بر مشترکات متعدد میان دو کشور و زمینه‌‌‌‌‌‌‌های گسترده همکاری میان تهران و دهلی‌‌‌نو بر فعال‌‌‌‌سازی بیش از پیش ظرفیت‌‌‌های همکاری به ویژه در حوزه‌‌‌‌های سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و تجاری تاکید کرد.

وی افزود: در کنار توسعه تهدیدات ناشی از تروریسم تکفیری امروزه با تروریسم اقتصادی از سوی آمریکا مواجه هستیم که زندگی و معیشت مردم و اقتدار دولت ها را نشانه رفته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تحریم‌‌‌‌های یکجانبه آمریکا را ظالمانه، فاقد پشتوانه حقوقی و زورگویانه توصیف کرد و اصرار بر آن را نشانه بی‌‌‌‌اعتباری منطق دیپلماسی در ادبیات سیاسی این کشور دانست.

شمخانی اضافه کرد: حمله ترامپ در سخنرانی روز گذشته به همه کشورهای موثر و نهادهای قانونی بین‌‌‌المللی نشان از تفوق آشفتگی عمیق در دیپلماسی آمریکا و سلطه عناصر افراطی بر هیئت حاکمه این کشور دارد.

شمخانی با اشاره به نقش موثری که نهادهای امنیت ملی دو کشور می‌‌‌‌‌‌توانند در توسعه مناسبات فیمابین داشته باشند، تداوم ارتباط ساخت‌‌‌‌یافته به صورت دوجانبه را مورد تاکید قرار دارد.

آجیت دوال، مشاور امنیت ملی نخست‌‌‌‌وزیر هند نیز که برای شرکت در نشست «گفت‌‌‌‌وگوی امنیتی منطقه‌‌‌ای» به دعوت دبیر شورای عالی امنیت ملی به تهران سفر کرده است، با قدردانی از میزبانی ایران در برگزاری این نشست و پرداختن به مسئله مهم تامین امنیت و مقابله با تهدیدات ناشی از تروریسم، بر استمرار گفت‌وگوها و پیگیری توافقات صورت گرفته تاکید کرد.

وی افزود: همکاری‌‌‌‌‌‌های هند با ایران به ویژه در حوزه اقتصادی ادامه خواهد داشت و دهلی علاقمند به گسترش سرمایه‌‌‌‌گذاری در ایران و گسترش تعاملات در همه زمینه‌‌‌ها است.

نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با عنوان گفت‌‌‌وگوی امنیتی منطقه‌‌‌‌ای با حضور نمایندگان امنیتی از کشورهای ایران، روسیه، چین، هندوستان و افغانستان تحت عنوان گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌‌ای از صبح امروز در تهران آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز