خبرگزاری کار ایران

تحلیل رسانه‌های هند از سخنرانی رییس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل؛

ارتباط چاپلوسی ترامپ برای هند با تلاش آمریکا برای قطع خرید نفت از ایران

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۶۱۹

شبکه خبری «ان‌دی تی‌وی» در گزارشی با اشاره به تحلیل رسانه‌ها از اظهارات متملقانه ترامپ درباره هند نوشت: دو ساعت بعد از سخنرانی ترامپ، بلومبرگ از قطع خرید نفت هند از ایران خبر داد. این در حالی است که یکی از مقامات دولت هند در گفت وگو با رویترز چنین خبری را تکذیب کرده است.

به گزارش ایلنا، شبکه «ان‌دی تی‌وی» هند در گزارشی اظهارات متملقانه ترامپ درباره هند را به تقاضای آمریکا از هندی‌ها برای قطع روابط تجاری و واردات نفت از ایران مرتبط دانست.

این رسانه با اشاره به بخش‌هایی از سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل درباره هند نوشت: ترامپ در حالی که رهبران ایران را مسبب آشوب، خرابی و مرگ و میر خوانده بود، گفت: هند برای مثال کشوری آزاد با یک میلیارد جمعیت است که توانسته با موفقیت میلیون‌ها نفر را از فقر نجات داده و به طبقه متوسط انتقال دهد.

«ان‌دی تی‌وی» در ادامه این گزارش گفته دو ساعت بعد از سخنرانی ترامپ، بلومبرگ از تصمیم هند برای قطع خرید نفت از ایران پس از ماه نوامبر و و با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه مشتریان نفتی ایران خبر د اد.

این رسانه هندی در ادامه به اظهارات دیگر رییس‌جمهور آمریکا اشاره کرد که گفته بود: آمریکا بزرگترین اهداکننده کمک های خارجی در جهان است. ما اقداماتی که کارساز است یا نیست را امتحان میکنیم و نگاه میکنیم به این که آیا کشورهایی که دلارها وحمایت ما را دریافت کردند از صمیم قلب به منافع ما علاقه‌ای دارند یا خیر.

«ان‌دی تی‌وی» در ادامه تاکید کرد معلوم نیست تحسین‌های ترامپ برای هند مستقیما با تلاش آنها برای قطع خرید نفت از ایران توسط هند ارتباطی دارد یا نه اما مقامات آمریکایی سخت در تلاش هستند که متحدانشان را از واردات نفت خام ایران منع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز