خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور خبر داد؛

ساخت ٦٣٠ واگن برای متروی تهران توسط کنسرسیوم ایرانی- چینی

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۷۲۴

سخنگوی وزارت کشور از تامین و ساخت ٦٣٠ واگن برای متروی تهران توسط کنسرسیوم ایرانی-چینی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدسلمان سامانی با اشاره به تصویب درخواست وزارت کشور برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) جهت تامین ٦٣٠ واگن مترو تهران در جلسه روز گذشته شورای اقتصاد، اظهارداشت: این قرارداد فاز اول از طرح تامین ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو برای ۹ کلان شهر کشور تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، قم، کرج، اهواز و کرمانشاه است.

وی افزود: فرآیند انتخاب پیمانکار تامین و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن از طریق مناقصه بین المللی بوده که توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انجام شده است، در فراخوان مناقصه ۱۲ شرکت خارجی واگن سازی و ۵ شرکت ایرانی واگن ساز حضور یافتند که در نهایت کنسرسیوم ایرانی - چینی برنده مناقصه شده است.

سامانی با بیان اینکه ۵۷۴ دستگاه از این واگن ها در داخل کشور و توسط شرکت واگن سازی تهران ساخته و تست خواهد شد، افزود: با شروع تولید در ایران به طور متوسط هر ماه ٢١دستگاه واگن تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این پروژه برای نخستین بار سیستم های حیاتی واگن مترویی مانند سیستم رانش، بدنه آلومینیومی و بوژی در داخل کشور و به کمک سازندگان معتبر بین المللی ساخته خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه میزان ساخت داخل واگن مترویی در پایان این پروژه به ۵۶ درصد خواهد رسید، گفت: با توجه به ابعاد این پروژه پیش‌بینی می‌شود هزار و ۸۶۰ نفر شغل مستقیم و ٢٥٠٠ شغل به صورت غیر مستقیم در زمینه‌های ساخت و بهره برداری ایجاد شود.

سامانی با اشاره آماری از کمک های دولت تدبیر و امید به متروی تهران گفت: بر اساس گزارش واصل شده دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۹۲ تاکنون مبلغ ۶۵۲۵ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی و ٤٠ هزار میلیارد ریال به صورت اوراق مشارکت به مترو تهران کمک کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز