خبرگزاری کار ایران

جلالی در دیدار با سفیر چین در تهران:

حمایت از برجام، مهمترین اقدام در مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۵۰۹

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: حمایت عملی جامعه جهانی از برجام، مهمترین اقدام برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکاست.

به گزارش ایلنا،  کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز با پانگ سن سفیر چین در تهران دیدار و گفتگو کرد.

کاظم جلالی در ابتدای این دیدار، گسترش روابط دو کشور را مهم دانست و گفت: گسترش مراودات فی‌مابین، لازمه ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی و سیاسی دو کشور است.

وی با ابراز خرسندی نسبت به روند گسترش همکاری‌های و مراودات پارلمانی در قالب دیپلماسی پارلمانی، گفت: همکاری‌های پارلمانی، پشتوانه مهمی برای توسعه روابط در حوزه‌های گوناگون به ویژه مناسبات اقتصادی است و مجلس شورای اسلامی بر حمایت از ارتقاء سطح مناسبات دوکشور، به ویژه درمسائل اقتصادی، تجاری و سیاسی تاکید دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های ایران و نقض برجام از سوی آمریکا اظهار داشت: اکنون فرصت مغتنمی است که کشورهای قدرتمند جهان به ویژه چین، جهشی اساسی در برابر زیاده‌خواهی‌ها و رفتارهای هنجار شکنانه ترامپ داشته باشند.

جلالی همچنین تروریسم در منطقه و جهان را محصول رفتارهای مداخله جویانه برخی از بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دانست و خاطر نشان کرد: جریان‌های تروریستی دارای آبشخور مشخصی است و کمک‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بعضی کشورها به بروز و تقویت قدرت تروریسم در منطقه منجر شده است.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم را جدی، پیشتاز و موثر دانست و تاکید کرد: اراده‌ای مستحکم برای مقابله با تروریسم در ایران وجود دارد و کشورهای جهان نیز در این مسیر نباید ترویست‌ها را به دو دسته خوب و بد تقسیم کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ‌تروریسم را خطر جدی برای جهان دانست، تاکید کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه صادقانه با تروریسم، ‌روشن است و همه کشورها باید با اراده‌ای جدی به مبارزه با این پدیده شوم بپردازند.

وی با اشاره به عهدشکنی آمریکا با خروج از برجام، تصریح کرد: آمریکا با خروج از برجام بر غیرقابل اعتماد بودن خود مهر تایید زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، تاکید کرد: با خروج آمریکا از برجام، اروپا، چین و روسیه باید به صورت جدی و عملی برای حفظ این توافق تلاش کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: حمایت عملی جامعه جهانی از برجام، مهمترین اقدام برای مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا و مهار رفتارهای غیرمتعارف ترامپ است.

پانگ سن سفیر چین بر سیاست دولت این کشور در توسعه همکاری‌ها در حوزه های گوناگون به ویژه اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: گسترش روابط فیمابین درهمه زمینه‌ها و بهره‌گیری از دیپلماسی پارلمانی موجب تحکیم و پایداری روابط به ویژه در حوزه اقتصادی خواهدبود.

وی پیوند و همکاری فیمابین را لازمه شناخت دو کشور از یکدیگر دانست واظهار داشت: روابط اقتصادی و تجاری می‌تواند در توسعه تعاملات دو کشور نقش سازنده‌ای را ایفا کنند.

سفیر چین با ابراز خرسندی از گسترش روابط چین با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برای همکاری دارد و امیدواریم با گسترش و افزایش سطح مبادلات بین دو کشور و فراهم آوردن زمینه‌های ارتباط بیشتر، سطح روابط دو کشور ارتقاء یابد.

سفیر چین در پایان این دیدار تاکید کرد: برجام یک توافق مهم چندجانبه بین‌المللی است که همه طرف‌ها موظف به اجرای آن هستند و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم و امیدواریم که اراده سیاسی همه طرف‌های مرتبط با برجام مشارکت در اجرای کامل و بی‌نقض این توافقنامه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز