خبرگزاری کار ایران

لطفی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مخالفان انتشار لیست‌‌ ارزبگیران دولتی به هلدینگ‌های بانک‌ها و صندوق‌ها وصل هستند/ تحقیق و تفحص‌های مجلس اغلب عقیم می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۳۸۴

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انجام تحقیق و تفحص معمولا باید هفت خوان رستم را طی کند و معمولا به دلیل نداشتن ضمانت اجرایی و زمان‌بر بودن عقیم می‌ماند.

حسن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: از جمله مشکلات کشور اقتصاد و اشتغال است اما این قانون یک مُسکن جزئی برای اشتغال است. آنچه مدنظر قانونگذار بود تصویب نشد و این بخش اندکی از بازنشستگان را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی مشمول این قانون می‌شوند که قبلا بازنشست شده بودند و به کار بازگشتند که این رقم چشمگیری نیست و در حد دو یا سه هزار نفر را شامل می‌شود در نتیجه تاثیر آنچنانی بر اشتغال نخواهد داشت. بخشی از بازنشستگان هستند که پس از سال‌ها کار بازنشست نمی‌شوند و دولت آنها را بازنشست نمی‌کند.

نماینده مردم رزن با بیان اینکه در این قانون آنچه که مدنظر ما بود تصویب نشد، گفت: آنهایی که ۳۰ سال کار کرده‌اند و باید می‌رفتند همچنان حضور دارند. اگر این قانون کامل تصویب می‌شد یک پنجم مجموعه دولت خالی می‌شد اما این اتفاق نیفتاد و این قانون در حال حاضر بخش اندکی را پوشش می‌دهد.

این عضو فراکسیون امید درباره مقاومت برخی در انتشار لیست کسانی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، گفت:  تا زمانی که زیرساخت‌هایمان را تصحیح نکنیم انتشار اسامی مشکلی را حل نمی‌کند. هر فردی از هر مجموعه از حکومت و زیرمجموعه دولت که اقتصاد را در دست گرفته تا زمانی که این اقتصاد را رها نکند، حال و روز ما همین خواهد بود. این اصلاح اقتصادی می‌تواند انتقال اقتصاد از بخش دولتی و حکومتی به بخش خصوصی باشد.

وی با بیان اینکه یک سیستم فاسد و ناکارآمد بر بانک‌ها حاکم است که پاسخگو هم نیستند، گفت: چه میزان از صادرات و واردات در دست بخش خصوصی است؟ صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی و سایر صندوق‌ها هم چنین هستند و به نحوی قدرت دارند که برای خود هلدینگ‌های اقتصادی درست کرده‌اند. همه کسانی که در انتشار لیست‌‌ها مقاومت می‌کنند به هلدینگ‌های متعلق به بانک‌ها و صندوق‌ها وصل هستند که نمی‌خواهند اسامی‌شان منتشر شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: مجلس اختیارات گسترده‌ای ندارد که توقع داشته باشیم همه اقتصاد کشور را درست کند بلکه وظیفه مجلس قانون‌گذاری و نظارت است. مجلس وزرا را استیضاح کرد و از رئیس‌جمهور سوال کرد اما آیا با رفتن آقای کرباسیان و سوال از رئیس‌جمهور اقتصاد کشور درست شد؟ این مشکلات حل نمی‌شود چرا‌که زیرساخت‌های ما خراب است. قوای سه‌گانه و سران سه قوه باید با وحدت و همدلی مشکلات کشور را حل کنند.

وی با بیان اینکه گزینه‌هایی احتمالی برای تصدی وزارت اقتصاد وجود دارد به موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: انجام تحقیق و تفحص معمولا باید هفت خوان رستم را طی کند و معمولا به دلیل نداشتن ضمانت اجرایی و زمان‌بر بودن عقیم می‌ماند. تحقیق و تفحص گاها به قدری زمان‌بر است که که مدت نمایندگی نمایندگان در مجلس تمام می‌شود و تحقیق و تفحص انجام نمی‌شود و این اشکال از آیین نامه داخلی مجلس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز