خبرگزاری کار ایران

عصر امروز انجام شد؛

گفت‌وگوی تلفنی لاریجانی با رئیس جدید مجلس نمایندگان عراق

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۱۷۹

رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز طی تماس تلفنی با رئیس جدید مجلس نمایندگان عراق، انتخاب وی را تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز طی تماس تلفنی با محمد ریکان الحلبوسی، رئیس جدید مجلس عراق، انتخاب وی را تبریک و تهنیت گفت.

در این تماس تلفنی لاریجانی ضمن تبریک انتخاب الحلبوسی به سمت رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت: امیدواریم با همت جنابعالی و دیگر نمایندگان مجلس عراق، به زودی شاهد تکمیل روند سیاسی موجود و انتخاب نخست‌‌‌‌وزیر و رئیس‌‌‌‌جمهور عراق نیز باشیم تا در پرتو آن شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عراق به سمت ثبات، امنیت و رفاه اجتماعی هرچه بیشتر مردم حرکت کند.

وی ادامه داد: نقش جنابعالی در شرایط حسّاس فعلی در سامان دادن به اوضاع عراق بسیار ممتاز خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان سعادت و سربلندی ملّت و دولت عراق است و همواره در کنار شما خواهد بود.

محمد ریکان الحلبوسی، رئیس جدید مجلس عراق نیز با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی لاریجانی اظهار داشت: مردم و نمایندگان مجلس عراق همواره قدردان حمایت‌­های بی‌­شائبه جمهوری اسلامی ایران به عراق در گذشته و حال به ویژه کمک به آزادسازی عراق از دست پلید نیروهای تروریستی داعش هستند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس عراق مخالف هر گونه اعمال فشار و تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند و این تحریم‌‌‌‌ها را ناعادلانه می‌‌‌‌‌‌دانند و در کنار ملّت ایران باقی می­‌‌‌مانند.

رئیس جدید مجلس عراق با اشاره به عوامل بی‌‌‌‌‌ثباتی و ناامنی در منطقه تصریح کرد: آماده‌‌‌‌‌‌ایم تا در کنار جمهوری اسلامی ایران به بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه کمک کنیم.

الحلبوسی در پایان این گفت‌وگوی تلفنی از همتای خود برای سفر رسمی به عراق دعوت کرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز