خبرگزاری کار ایران

قاسمی در واکنش به بیانیه کمیته چهار جانبه اتحادیه عرب:

ایران در شرایط دشوار در کنار دولت‌های منطقه بوده است

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۹۵۷

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار و به درخواست دولت‌های منطقه، در کنار آنها بوده است.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به بیانیه کمیته چهار جانبه اتحادیه عرب که طی آن در موارد متعددی به طرح اتهامات و ادعاهای بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته بودند، ضمن محکوم کردن اقدامات و فعالیت‌‌‌های ضدایرانی این کمیته و ماهیت ضدایرانی آن، صدور چنین بیانیه‌‌‌ای در سالروز حادثه یازده سپتامبر که عاملان آن اتباع برخی از این کشورها بوده‌‌‌اند را فرافکنی و تلاش بی‌‌نتیجه برای منحرف کردن افکارعمومی منطقه و جهان از جنگ‌‌افروزی‌‌‌ها و حمایت‌‌‌های چندین ساله آنها از تروریسم و گروه‌‌های تروریستی دانست.

وی با اشاره به بحران یمن اظهار داشت: اعضای این کمیته در حالی دست به صدور چنین بیانیه‌‌ای زده‌‌اند که آثار و نتیجه تجاوز ویرانگر آنها در یمن، فاجعه‌‌ای انسانیِ بی‌سابقه‌ای را در دوران معاصر به وجود آورده و علاوه‌‌بر ویرانی زیرساخت‌های اولیه زندگی در این کشور، موجب گرسنگی، بیماری، آوارگی و فقر میلیون‌ها انسان بی‌‌گناه در آن شده و در چنین شرایطی، متجاوزان بی‌‌‌توجه به چنین جنایاتی، به اتکای حمایت برخی کشورهای فرامنطقه‌‌ای و با بی‌اعتنایی هر روزه سازمان‌ها، گروه‌های بین‌المللی، همچنان بر اشتباه مصیبت‌بار خود پای می‌فشارند و بر دامنه و عمق این فاجعه بی‌سابقه می‌افزایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار همسایگانی امن و با ثبات و یک سیاست همسایگی همراه با اعتماد و احترام متقابل و محیط پیرامونی با ثبات در مرزهای خود بوده است و هیچ گاه سیاست دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را در دستورکار خود قرار نداده است، تصریح کرد: برخلاف آنچه در این بیانیه ادعا می‌‌شود، تجربه سال‌‌های گذشته نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار و به درخواست دولت‌‌های منطقه، در کنار آنها بوده است.

قاسمی ادامه داد: به اعتقاد ما، اتهامات و ادعاهای این بیانیه بیش از هر چیز ناشی از توهمات و سیاست دیکته شده ایران‌‌هراسانه به این کشورها است و از هیچ گونه زمینه و دلیل عینی و واقعی برخوردار نیست.

وی توصیه کرد: به جای در پیش گرفتن چنین روش‌‌‌ها و رویکردهای بی‌‌نتیجه، به تلاش‌‌‌ها و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای برقراری گفت‌وگو و همکاری درون منطقه‌‌ای و بین کشورهای منطقه پاسخ سازنده دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز