خبرگزاری کار ایران

دبیرکل پیشین ناتو:

اروپا مجبور است از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت کند/ قدرت دلار اروپایی‌ها را سر جایشان می‌نشاند

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۶۷۰

مذاکره‌کننده پیشین هسته‌ای و دبیرکل اسبق ناتو در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی از عدم توانایی اروپا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا گفت و خاطرنشان کرد: قدرت آمریکا امروز قدرت نظامی نیست بلکه دلار است. آنها شما(اروپایی‌های) را به زور سر جایتان می‌نشانند.

به گزارش ایلنا، «خاویر سولانا» دبیرکل پیشین ناتو و یکی از حامیان خروج ترامپ از توافق هسته‌ای در گفت‌وگویی با «بلومبرگ» که در مادرید انجام شده گفت: « اروپا هیچ چاره‌ای جز اطاعت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ندارد.»

«سولانا» که برای مدت طولانی یکی از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای با ایران به عنوان نماینده اتحادیه اروپا بوده گفت: «نفوذ مالی بین‌المللی آمریکا به این معنی است که اقدامات اروپا برای دور زدن تحریم‌ها محکوم به شکست است.»

وی در پاسخ به اینکه آیا حرکت اروپایی‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر؟ گفت: «امیدوار بودم بتوانم بگویم بله؛ اما توانایی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای تحریم تراکنش‌های مالی دلاری، به طور کارآمدی همه نقشه‌های آنها را نقش بر آب خواهد کرد.»

«خاویر سولانا» گفت: «قدرت آمریکا امروز قدرت نظامی نیست، بلکه قدرت دلار است. آنها شما را به زور سر جایتان می‌نشانند.»

«سولانا» با اشاره به تصمیم توتال برای خروج از بازار ایران بعد از شکست در جریان دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا گفت: «این نشان‌دهنده قدرت اجرایی فراسرزمینی اقدامات آمریکاست. شما باید روابطتان را با آمریکا قطع کنید؛ چرا که او اجازه استفاده شما از دلار را نخواهد داد.»

وی گفت: «توتال بعد از برداشته شدن تحریم‌ها واقعا به ایران رفته بود. در نتیجه خروج توتال از بازار ایران نشان می‌دهد آنها بازیگران کوچکتری هستند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز