خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری تهران:

هیچ مکتبی مانند اسلام اهتمام به حقوق بشر نداشته است

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۳۰۳

رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم گرامیداشت روز کارشناس گفت:ادعای رعایت حقوق بشر در غرب آدرس غلط دادن است، هیچ مکتبی و تفکری و اندیشه‌ای به مانند اسلام اهتمام به حقوق بشر نداشته است، دین مبین اسلام برای کارشناسی شان ویژه‌ای قایل است و در همه ابعاد فقه و هم در عبادات و هم عقود و معاملات و هم در قصاص و تعزیرات و شهادات به نقش کارشناس و خبره اهمیت بسیار داده شده است.

 به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم گرامیداشت روز کارشناس، هدف از برپایی این محفل را تکریم کارشناسان و تبیین نقش و جایگاه کارشناسی در دادرسی بویژه در حوزه‌های دادرسی عادلانه و بهبود و ارتقای امر کارشناسی عنوان کرد.

وی گفت: سخن از تکریم است، تکریمی که رسالت انبیا است و زمانی که خداوند انسان را آفرید به خودش تبارک الله گفت، اگر یکایک افراد جامعه بشریت، انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات عالم در خور تکریم هستند و در این میان، نخبگان، فرهیختگان و چهره‌های علمی و انسان‌های خدوم بویژه خدمت آنان در مسیر اجرای عدالت، احقاق حق و دستگیری انسان‌های مظلوم است، شایسته تکریم مضاعف هستند.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: انتقادات و ایرادات و اشکالات باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد و چالش‌ها هم در جای خود شناخته و برآن‌ها غلبه کنیم؛ اما امروز نمیخواهیم سخن چالشی بگوییم امروز سخن از کرامت و تکریم کارشناسان است. کرامتی که خداداد است و شریعت مقدس اسلام بیشترین انسانیت را برای نخبگان و دانشمندان و هم جمع حاضر شما کارشناسان در نظر گرفته است.

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه گفت: ادعای رعایت حقوق بشر در غرب آدرس غلط دادن است، هیچ مکتبی و تفکری و اندیشه‌ای به مانند اسلام اهتمام به حقوق بشر نداشته است، دین مبین اسلام برای کارشناسی شان ویژه‌ای قایل است و در همه ابعاد فقه و هم در عبادات و هم عقود و معاملات و هم در قصاص و تعزیرات و شهادات به نقش کارشناس و خبره اهمیت بسیار داده شده است.

وی افزود: امروز با تخصصی شدن امور و پیشرفت علوم و فنون ادعا میکنیم نیاز به کارشناسی بیش از سایر ایام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز