خبرگزاری کار ایران

شهبازی‌نیا به ایلنا خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۹۷ / احتمال اضافه شدن مدت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون امسال

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۱۱۳

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از افزایش ۲۰ درصد پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت خبر داد و گفت: احتمال اضافه شدن مدت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون امسال وجود دارد.

مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با آزمون وکالت سال ۹۷ با بیان اینکه آگهی ثبت نام در اواخر شهریور منتشر می‌شود و ثبت نام دهه اول مهرماه است؛ با اشاره به سهمیه‌بندی‌ها گفت: نسبت سهمیه آزاد و ایثارگران را قانون تعیین می‌کند و برای تعیین سهمیه ایثارگران طبق قانونی که مصوب مجلس است، یعنی بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه عمل می‌شود و شرایط مانند سال گذشته است. لیکن برای رفع هرگونه ابهام، امسال تعداد سهمیه آزاد و ایثارگران به تفکیک اعلام می‌شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران تشریح کرد: کانون‌های وکلا با وجود مشکلات و تنگناهای مالی زیاد، برای جذب و تربیت وکیل در دوره دوساله کارآموزی ناگزیرند از محل حق عضویت وکلا، هزینه زیادی انجام دهند و برای این کار  ریالی از منابع عمومی دریافت نمی‌کنند. با این حال، امسال علیرغم مشکلات زیاد و کمبود امکانات و با وجود مشکل تعداد زیادی از وکلای موجود در جذب پرونده و تامین معیشت، کانون‌های وکلا برای ایجاد امید و انگیزه در جوانان در سقف امکانات موجود تلاش کردند تا تعداد بیشتری از افراد در آزمون بعنوان کارآموز وکالت پذیرفته شوند و لذا بیش از ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت خواهند داشت.

این وکیل دادگستری با اشاره به آزمون و شرایط آن بیان کرد: در مواد و منابع آزمونی تغییری ایجاد نشده است ولی احتمال اضافه شدن مدت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون وجود دارد. با توجه به درخواست‌هایی که وجود داشت و برای اینکه داوطلبان با آرامش خاطر بیشتری به سوالات پاسخ دهند، سعی می‌کنیم مدت زمان آزمون را افزایش دهیم و احتمالا ۱۵ دقیقه به مدت زمان ۱۲۰ دقیقه قبلی افزوده می‌شود تا داوطلبان فرصت داشته باشند با تفکر و دقت بیشتری به سوالات پاسخ دهند.

رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس در ادامه افزود: تاکید اتحادیه این است که سوالات بر اساس اصول کلی و مسلمات حقوق، قانون و آرای وحدت رویه طراحی شود و سوالات اختلافی نباشد. حتی تاکید ما بر این است که از نظریات مشورتی هم استفاده نشود زیرا این نظریات زمانی صادر می‌شود که اختلاف نظری وجود دارد.

شهبازی‌نیا تصریح کرد: به داوطلبان توصیه می‌کنیم هنگام پاسخگویی به مفهوم سوالات و گزینه‌ها دقت بیشتری کنند و توجه داشته باشند که سوالات فقط از قوانین اصلی طرح نمی‌شود و ممکن است از قوانین خاص و از اصول کلی و مسلمات حقوق هم سوال طرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز