خبرگزاری کار ایران

روزنامه ایندیپندنت نوشت؛

جنجال بر سر توییت خبرنگار «پرس تی وی» از جلسه داخلی حزب کارگر انگلیس

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۱۷۷

توییت خبرنگار شبکه «پرس تی وی» درباره نشست داخلی اعضا حزب کارگر در منطقه انفیلد شمالی و رای عدم اعتماد به «ژوان ریان» نماینده این حزب که ریاست گروه موسوم به دوستان اسرائیل را بر عهده دارد، جنجال به پا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «ایندیپندنت» انگلیس، یکی از شعب حزب کارگر انگلیس در حال بررسی چگونگی راه پیدا کردن تلویزیون دولتی ایران به جلسه داخلی حزب است. «پرس تی وی» که در انگلیس ممنوع اعلام شده، ویدئویی را از یک جلسه حزب در ناحیه شمال غربی انفیلد منتشر کرده است. در این جلسه «ژوان ریان» رای عدم اعتماد گرفته است.

«ریان» که معاون «تونی بلر» نخست وزیر اسبق انگلیس بوده، ریاست گروه موسوم به گروه دوستان اسرائیل در حزب کارگر را برعهده داشت و یکی از منتقدان «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس بوده است.

«ریان» درباره فیلمی که «پرس تی وی» منتشر کرده گفت: این شبکه تلویزیونی به حزب کارگر نفوذ کرده است.

وی مدعی شد: من از اینکه این تلویزیون به حزب کارگر به این شکل نفوذ کرده باشد، هراس دارم و فکر می‌کنم نیاز به بررسی‌های بیشتر وجود دارد؛ چرا که موضوع واقعا جدی است. من به ارزش‌های خودم افتخار می‌کنم و انتظار ندارم به مزاج ایران خوش آمده باشد.

«سیدو دویر» رییس حزب کارگر در منطقه شمال انفیلد گفته تحقیقات درباره چگونگی ورود «پرس تی وی» به این جلسه در جریان است.

وی در توییتر خود نوشت: این غیرقابل قبول است. من به عنوان رییس شعبه حزب به طور رسمی از «پرس تی وی» برای شرکت در این نشست و انتشار محتویات آن شکایت خواهم کرد. حزب ملی کارگر از فیلم‌برداری توسط «پرس تی وی» از نشست حزب کارگر مطلع شده و بازجویی‌ها درباره این اتفاق در جریان است و شکایت رسمی انجام شده است.

ودویر گفت: به افراد «پرس تی وی» گفته شده بود که نباید از این جلسه فیلم‌برداری شود اما آنها ساز و کار را نادیده گرفتند. هشدار درباره فیلم‌برداری داده شده بود و این شامل هشدار مستقیم به این افراد بود.

یکی از افراد نزدیک به «پرس تی وی» در گفت‌وگو با «سی ان ان» گفت: هیچ کسی از ما نخواست که فیلم‌برداری را متوقف کنیم و ما آزادانه فیلم‌برداری می‌کردیم. اگر از ما درخواست می‌شد که فیلم‌برداری را متوقف کنیم ما این کار را می‌کردیم. هیچ ساز‌وکاری برای عدم فیلم‌برداری وجود نداشت و هیچ اطلاعیه عمومی‌ هم داده نشده بود. ما به صورت  معمول تهیه گزارش خود را انجام دادیم .

سخنگوی حزب کارگر گفته فیلم‌برداری از نشست حزب مجاز نیست و شعبه حزب در شمال انفیلد این واقعیت را گوشزد کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، فعالیت «پرس تی وی» در انگلیس از سال ۲۰۱۲ بعد از اینکه معلوم شد تصمیمات سردبیری در تهران گرفته می‌شود، ممنوع اعلام شد.

حضور این شبکه در نشست انفیلد توسط نمایندگان حزب کارگر در پارلمان از جمله «تام واتسون» معاون رییس محکوم شده است.

«تام واتسون» مدعی شد: اصلا نمی‌توانم بفهمم تلویزیون دولتی ایران چطور توانسته به طور زنده رای منفی به «ژوان ریان» در انفیلد در جلسه داخلی حزب را توییت کرده باشد. این بی نظمی است.

«اوان اسمیت» که در سال ۲۰۱۶ با «جرمی کوربین» برای ریاست حزب رقابت می‌کرد، گفته: شبکه تلوزییونی ایران به طور زنده جلسه حزب را پوشش داده و این جلسه را به بخشی از کمپین ضداسرائیلی خودتبدیل کرده است. اعضای حزب باید به این اقدام واکنش نشان دهند و بگویند آیا از نحوه پوشش اخبارشان در چشم جهانیان راضی‌اند یا خیر.

«جان من» رییس گروه پارلمانی ضدیهودستیزی در گفت‌وگو با رادیو گفته که پیگیری‌ها در حال انجام است تا بفهمیم آیا این یک تصمیم آگاهانه بوده یا خیر. اگر این تصمیم آگاهانه بوده باشد باید به پلیس ارجاع داده شود. من هیچ کاغذبازی‌ در این زمینه پیدا نکردم که چنین چیزی را نشان دهد اما نیاز به بازرسی‌های بیشتر وجود دارد.

به گزارش ایلنا، «ژوان ریان» که از سال ۱۹۹۷ میلادی تاکنون نمایندگی منطقه انفیلد شمالی را در مجلس عوام بر عهده داشته شامگاه گذشته از سوی هم‌حزبی‌های خود رأی اعتماد نیاورد. او از منتقدان سرسخت جرمی کوربین رهبر حزب کارگر و گرایش‌های ضد سامی‌گری او به شمار می‌رود.

وی همچنین نقش مؤثری را در تصمیم اخیر کمیته اجرایی حزب کارگر، مبنی بر پذیرش تعریف ضد سامی‌گری متعلق به سازمان بین‌المللی اتحاد یادبود هولوکاست، ایفا کرد. درواقع پس از فشارهای فزاینده لابی صهیونیسم در انگلیس، این حزب بالاخره مجبور شد سه‌شنبه گذشته تعریف جدیدی از ضد سامی‌گری را بپذیرد که بر اساس آن اعضای حزب کارگر دیگر قادر نخواهند بود رژیم صهیونیستی را با حزب نازی آلمان قیاس کرده و یا آن را نژادپرست بخوانند.

از این منظر، عدم کسب رأی اعتماد رئیس گروه دوستان اسرائیل توسط اعضای حزب کارگر که به فاصله کمتر از سه روز از تصمیم کمیته اجرایی این حزب صورت می‌گیرد، حاکی از نارضایتی داخلی اعضاء نسبت به عمق نفوذ رژیم صهیونیستی در سازوکارهای این حزب به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز