خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری:

آماده توسعه روابط با کشورهای جنوب شرقی آسیا هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۳۶۸

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: سند الحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه آسه‌آن امضا شده و ایران آماده توسعه همکاری‌ها و انتقال تجارب خود در حوزه‌های امنیتی به ویژه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و مهاجرت‌های غیرقانونی است.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری در دیدار اونگ کنگ یانگ، سفیر اکرودیته سنگاپور در تهران با اشاره با آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌‌‌‌‌‌‌های همه‌‌‌‌جانبه با این کشور در سطوح کارشناسی و مقامات تصمیم‌‌‌گیرنده گفت: ایران تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای منطقه نیست و آمادگی تعامل منطقی با همه کشورهای منطقه را داریم.
وی بر پایبندی ایران به توافق هسته‌‌ای تاکید کرد و اظهار داشت: آمریکا برای حفظ منافع خود، همه کشورها را تهدید می‌‌‌کند اما جامعه جهانی باید اثبات کند به تعهدات خود پایبند و مانع یکجانبه‌‌‌گرایی آمریکا است.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران موجب فشار به تجار و سایر کشورها برای تعامل با ایران است، تصریح کرد: تلاش ایران در حوزه اقتصادی این است که در آینده تحت تاثیر این اتفاقات قرار نگیرد و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده از این فرصت برای اصلاح امور اقتصادی است.
ذوالفقاری افزود: هدف آمریکا از ترویج ایران‌‌‌هراسی فروش سلاح‌های خود و تصاحب ثروت کشورهای منطقه و ترتیبات سیاسی در راستای منافع خود است. در حالی که آمریکایی‌‌ها می‌‌‌دانند ایران در مبارزه با تروریسم جدی است و هرگز به دنبال سلاح هسته‌‌ای نبوده و تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای منطقه نیست اما با عملیات روانی و اقدامات مستقیم و غیرمستقیم روند بی‌‌‌‌‌ثباتی در منطقه را پیگیری می‌‌‌‌کند.
وی ادامه داد: تداوم جنگ‌های منطقه به دلیل حمایت آمریکا و متحدانش از این مناقشات استمرار یافته و در شرایط کنونی جهان متاسفانه سازوکاری در نظام بین‌‌‌الملل برای خاتمه این جنگ‌ها وجود ندارد.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین از مقامات کشور سنگاپور برای سفر به ایران و توسعه همکاری‌‌‌های بیشتر دعوت کرد.
اونگ کنگ یانگ، سفیر اکرودیته سنگاپور در تهران نیز با ابراز خرسندی از تعامل با جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت استفاده از تجارب ایران در مبارزه با تروریسم در شرق آسیا تاکید و خاطرنشان کرد: از ابتکار ایران برای توسعه روابط دو کشور استقبال می‌‌‌کنیم و دارای حوزه‌‌‌های مشترک برای همکاری در زمینه‌‌‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی هستیم.
وی تمایل تجار و بازرگانان سنگاپور برای افزایش مراودات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد و خواستار توسعه همکاری‌‌‌‌های دو کشور شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز