خبرگزاری کار ایران

امیرحسنخانی در نطق میان دستور:

عده‌ای برای زیرسوال بردن نظام، مسابقه گذاشته‌اند/ موارد اختلافی را با حاکمیت مردم و عنایت به اصل ۵۹ قانون اساسی حل کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۷۴۶

نماینده مردم فردوس و طبس تاکید کرد: علی رغم نیاز مبرم به وحدت و همدلی گاهی خود مسئولان به بیان نکات منفی و سیاه نمایی می پردازند و به جای امید، ناامیدی را ترویج می دهند و به جای ذکر توانمندی ها و شایستگی نظام، دم از ناکامی و مشکلات می زنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا محمدرضا امیرحسنخانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز در شرایط حساس و در جنگ اقتصادی با بزرگترین قدرت جهانی هستیم که علی رغم نیاز مبرم به وحدت و همدلی گاهی خود مسئولان به بیان نکات منفی و سیاه نمایی می پردازند و به جای امید، ناامیدی را ترویج می دهند و به جای ذکر توانمندی ها و شایستگی نظام، دم از ناکامی و مشکلات می زنند.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای امروزه برای زیرسوال بردن نظام،  مسابقه گذاشته اند، افزود: با امکانات و فرصت هایی که در کشور وجود دارد و مردم بسیار صادق و همیشه در صحنه می توانیم بسیاری از مشکلات را پشت سر بگذاریم و موارد اختلافی را با حاکمیت مردم و عنایت به اصل ۵۹ قانون اساسی حل کنیم.

وی ادامه داد: اگر چه بسیاری از منابع اقتصادی را از دست داده ایم، اما اگر اعتماد عمومی را حفظ کنیم به سرعت می توانیم منابع اقتصادی را مجدد به دست آوریم، همانطور که در هشت سال دفاع مقدس با وحدت ملی و پشتیبانی مردم عمل کردیم.

امیرحسنخانی با بیان اینکه در دستگاه های نظارتی از مدیرانی بازخواست می کنیم که کار می کنند، اظهار کرد: متاسفانه کمتر از مدیرانی که فرصت سوزی کرده اند و سبب از دست رفتن موقعیت های این کشور شده اند، سوال می کنیم؛ با تمامی محدودیت های موجود، ساختارهای نظارتی کمتر برای تسهیل امور و شتاب دادن به حل مشکلات مردم عمل کرده و بیشتر بازدارنده و محدودکننده بوده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها می توانند نقش پررنگ تری در ایجاد اشتغال ایفا کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه روش سنتی پرداخت تسهیلات نمی تواند برطرف کننده بیکاری های امروز باشد. مدیریت جدید بانک مرکزی که پیش از این در صنعت بیمه کشور دارای سابقه خوبی بوده، بایستی با تغییر شیوه پرداخت تسهیلات و مشارکت بیمه ها برای اشتغال کشور برنامه ریزی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: علیرغم اینکه گزارشی از نحوه عملکرد یک و نیم میلیارد دلار تخصیص یافته جهت اشتغال پایدار روستایی به مجلس ارائه نشده، اخیراً شاهد مصوبه یک میلیارد دلاری دیگر از صندوق توسعه ملی به منظور اشتغال در جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا بوده ایم.

امیرحسنخانی با بیان اینکه اشتغال به تنهایی با تزریق پول راه اندازی نمی‌شود، عنوان کرد: بایستی مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون ویژه حمایت از تولید، موانع اشتغال را احصا کرده و آنها را برای رفع ارسال نماید.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام حوزه انتخابیه اش گفت: با توجه به گذشت ۶ ماه از سال هنوز مناقصه برگزاری پروژه اتصال شهرستان فردوس به ریل سراسری برگزار نشده است. راه بجستان به فردوس با توجه به اینکه از سال ۸۴ در بودجه سالانه دارای ردیف است، هنوز از مسیرهای پرتردد و خطرناک محسوب می شود. کل عملکرد وزارت راه در این ۱۳ سال کمتر از ۱۰ کیلومتر در حوزه انتخابیه اینجانب بوده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه بیرجند-سرایان-فردوس می تواند مسافت مرکز استان به تهران را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، تصریح کرد: برای ایجاد این مسیر باید توجه بیشتری به آن صورت گیرد. جاده فردوس به گناباد که از مسیرهای قدیمی و مورد توجه مردم است متاسفانه دارای پیچ های پرخطر و غیراستاندارد است که باید بهسازی شود.

وی با بیان اینکه جاده فردوس-بشرویه و طبس با توجه به ترددهای فراوان مورد بی مهری قرار گرفته، افزود: جاده طبس به یزد علیرغم تصادفات فراوان، متاسفانه از پیشرفت کافی برخوردار نیست. جاده عشق آباد به نائین که مصوبه دولت را دارد متاسفانه فعال نیست و باید اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: چگونه در ۱۵ سال گذشته بسیاری از بزرگراه های چندصد کیلومتری کشور بازگشایی شده و بسیاری از مسیرها دوبانده شده اند اما در حوزه انتخابیه اینجانب یک بزرگراه یا مسیر دوبانده کامل وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به مشکلات آب حوزه انتخابیه خود گفت: ابتدا اجرایی شدن مصوبه انتقال آب از یزد به طبس را که مصوبه سفر مقام معظم رهبری است، درخواست کنم. برنامه ریزی برای تامین آب باکیفیت حوزه انتخابیه اینجانب ضروری است.

وی با بیان اینکه حفر چاه برای استفاده از آب های ژرف سریع تر عملیاتی شود، اذعان کرد: استفاده سنتی از قنات بلده باغستان که ثبت جهانی شده است متوقف شود و مورد بهره برداری نوین و علمی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس گفت: نشست زمین در دشت سرایان فردوس نگرانی مردم را سبب شده است لذا توجه به آن و تخصیص اعتبار موردنیاز درخواست می گردد؛ با توجه به افت آب های زیرزمینی خریداری چاه های کم بازده می تواند از تخریب محیط زیست جلوگیری کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اضافه کرد: فردوس با توجه به تاریخچه ۵ هزار ساله و بناهای منحصر به فرد به توجه و رسیدگی نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز