خبرگزاری کار ایران

محجوب:

شاهد ظلم آشکار به نیروی کار در مناطق آزاد هستیم/ با ایجاد مناطق آزاد جدید قیمت ارز دیگر قابل کنترل نخواهد بود

کد خبر : ۶۶۳۵۵۵

یک نماینده مردم تهران در مخالفت ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری - صنعتی و دوازده منطقه ویژه اقتصادی، گفت: با ایجاد مناطق آزاد جدید قیمت ارز قابل کنترل نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری، صنعتی، اصلاح محدوده ۳ منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در مخالفت با این لایحه، گفت: با تصویب این لایحه طوفانی از تقاضا برای ارز درست می شود.

محجوب: با ایجاد مناطق آزاد جدید قیمت ارز قابل کنترل نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمام تلاش دولت و مجلس باید کنترل قیمت ارز باشد، افزود: با این اقدام و این مصوبه دیگر قیمت ارز قابل کنترل نیست.

وی ادامه داد: مناطق ویژه و آزاد با سطح مبادلات کالا تعریف می‌شوند از این رو افزایش تقاضا برای ارز نتیجه ملموس تصویب این لایحه خواهد بود از این رو مجلس نباید منجر به افزایش فشار قیمت‌ها و مردم شود.

محجوب با تاکید بر اینکه نمایندگان نباید منطقه‌ای و بخشی فکر کنند، گفت: با تصویب این لایحه به افزایش فقرا دامن زده و درآمد طبقات پایین جامعه را کاهش می دهید.

وی با بیان اینکه متاسفانه در مناطق آزاد و ویژه شاهد ظلم آشکار به نیروی کار هستیم، تصریح کرد: متاسفانه با این مصوبه از حداقل قوانین و حقوق نیروی کار بی بهره می شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه نباید همه ایران منطقه آزاد ویژه اقتصادی کنیم، گفت: با این مصوبه معافیت‌های مالیاتی رخ می‌دهد که به واسطه آن درآمد کشور به شدت کاهش می‌یابد که این خلاف قانون برنامه بوده و به دو سوم آراء نیاز دارد.

محجوب تاکید کرد: ایجاد مناطق ویژه و آزاد سرمنشاء همه آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و بحران‌های مختلف بوده از این رو نمایندگان دقت کنند تا به این گستردگی به لایحه مذکور رأی ندهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز