خبرگزاری کار ایران

بازتاب سفر ظریف به پاکستان در آستانه سفر پومپئو

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۲۶۶

سفر وزیر خارجه ایران به اسلام آباد در حالی انجام شده که هفته آینده قرار است مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا و جوزف دانفورد قرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا برای مذاکره با همتایان خود به اسلام آباد سفر کنند. این دو قرار است با نخست وزیر نیز دیدار داشته باشند.

به گزارش ایلنا «مایکل کوگلمن» معاون رییس و مشاور ارشد بخش جنوب آسیا در مرکز بین‌‌المللی ویدرو ویلسون آمریکا به دیدار روز گذشته «محمدجواد ظریف» و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان واکنش نشان داد.

وی گفت: ظریف اولین وزیر خارجه‌ای است که با نخست وزیر جدید پاکستان، عمران خان دیدار می‌کند. این دیدار در حالی انجام شده که تنها چند روز به دیدار  احتمالی هفته آتی مایک پومپئو و نخست وزیر پاکستان باقی مانده است. آیا این همزمانی پیام خاصی برای واشنگتن دارد؟ اگر چنین چیزی باشد کارشان را خوب انجام داده‌اند.

بازتاب سفر ظریف به پاکستان در آستانه سفر پومپئو

به گزارش ایلنا روز گذشته محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در مجلس نمایندگان پاکستان دیدار کرد و دو طرف بر نیاز به تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

«عمران خان» در این دیدار گفت: پاکستان و ایران کلید رشد و توسعه منطقه از طریق تقویت روابط و ارتقای سطح روابط افراد هستند.

وی از رهبر ایران بابت حمایت از کشمیری‌ها تشکر کرد.

ظریف پیام حسن روحانی را مخابره کرد و از نخست وزیر برای شرکت در همایش گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی در ایران که قرار است در ماه اکتبر برگزار شود، دعوت به عمل آورد.

وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه در یک سفر دو روزه وارد اسلام آباد شد و با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود دیدار کرد. بر اساس گزارش دفتر امور خارجی وزارت خارجه پاکستان، ظریف پیام تبریک رهبری و مردم ایران به مناسبت پیروزی عمران خان به عنوان نخست وزیر را مخابره کرد.

دفتر امور خارجی پاکستان در بیانیه‌ای نگرانی خود را از بابت خروج آمریکا از برجام اعلام کرد و گفت: این تصمیم بر اقدامات جامعه جهانی برای حل اختلافات با ایران تاثیر می‌گذارد.

در خلال مذاکرات روز جمعه، قریشی از مواضع اصولی ایران حمایت کرد و گفت امیدوار است که طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای به تعهداتشان پایبند بمانند. بر اساس این گزارش وزیر خارجه پاکستان بر ایستادگی این کشور در کنار ایران در زمانی که ایران به این ایستادگی نیاز دارد تاکید کرد.

قریشی اعلام کرد، پاکستان برای حمایت‌های قوی رهبر ایران از مردم کشمیر ارزش زیادی قائل است.

ظریف با ژنرال «قمر جاوید باجوا» رییس ستاد مل نیروهای مسلح پاکستان هم در مقر فرماندهی در «راوالپیندی» دیدار کرد. بر اساس گزارش روابط عمومی نیروهای مسلح، دو طرف درباره وضعیت امنیت منطقه و دیگر موضوعات در زمینه منافع مشترک دو کشور گفت‌وگو کردند.

در گزارش پایگاه خبری «داون» پاکستان گفته شده: ایران بعد از چندین دهه بی‌اشتیاقی نسبت به روابط با پاکستان، در سال‌های اخیر روابطش را تقویت کرده و همسایه خود را بخشی از بلوک نوظهور منطقه‌ای شامل چین و روسیه می‌داند. ایران امسال روز استقلال پاکستان را در یک اتفاق بی‌سابقه جشن گرفت و در خیابان‌های تهران بیلبوردهایی نصب شد که در آن سالروز استقلال پاکستان را تبریک گفته بود.

بازتاب سفر ظریف به پاکستان در آستانه سفر پومپئو

بر اساس این گزارش، سفر وزیر خارجه ایران به اسلام آباد در حالی انجام شده که هفته آینده قرار است مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا و جوزف دانفورد قرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا برای مذاکره با همتایان خود به اسلام آباد سفر کنند. این دو قرار است با نخست وزیر نیز دیدار داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز