خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران:

دشمن روز سه‌شنبه در پی دعوا بود/ همسایگان‌مان برادرانه عمل کنند، ما هم برادرانه عمل می‌کنیم/ ایران بر سر مسئله موشکی سرسوزنی عقب‌نشینی نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۹۹۰

خطیب امروز نمازجمعه این هفته تهران تاکید کرد:‌ آمریکا، اتحادیه اروپا و همه دنیا بدانند که نظام اسلامی از خطوط قرمز خود که از جمله آن اقتدار موشکی است، سرسوزنی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران گفت:‌ عید غدیر، سالروز ولادت امام کاظم (ع) و روز نزول سوره‌های احزاب و مائده در این هفته وجود دارد که مناسبت‌‌هایی ولایی هستند. روز دوشنبه آینده روز شهادت رئیسعلی دلاوری بوشهری است که با انگلیسی‌ها مبارزه می‌کرد. این روز، روز مبارزه با انگلیس نامیده شده که پرونده سیاهی در مبارزه با اسلام و ایران دارد.

غدیر در همه اعصار باید وجود داشته باشد 

وی افزود: همچنین چهاردهم شهریورماه سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی دادستان کل انقلاب و سرتیپ وحید دستجردی است که یاد و خاطره‌شان را گرامی می‌داریم. همچنین برای قرارگاه پدافند هوایی هم توفیق روزافزون را خواستاریم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عید غدیر اظهار داشت: غدیر در همه اعصار باید وجود داشته باشد یعنی روح غدیر با بیعت با علی (ع) شکل می‌گیرد. در آن زمان ۱۲۰ هزار نفر سه روز ماندند تا بیعت کنند. بیعت مربوط به آن روز نیست بلکه در همه زمان‌ها باید بیعت با غدیر وجود داشته باشد که در زمان خودمان هم بیعت با غدیر بیعت با ولایت فقیه است.

سیره امام و رهبری حمایت از تمام دولت‌های بعد از انقلاب است

خاتمی با اشاره به هفته دولت تصریح کرد:‌ دیروز سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر، دو دولتمرد مخلص، مردمی، ولایی و ولایتمدار بود. شهید رجایی هویت خود را در مجلس اینچنین بیان کرد که من مقلد امام هستم و بزرگان ما اینچنین بودند. 

وی با بیان اینکه هیات دولت روز چهارشنبه خدمت مقام معظم رهبری شرف‌یاب شدند، خاطرنشان کرد: سیره امام (ره) و مقام معظم رهبری این بوده که از تمام دولت‌های بعد از انقلاب حمایت کرده‌اند و این پشتوانه منطقی دارد چراکه دولت‌ها منتخب مردم هستند و حمایت از آنها احترام به مردم است.

اختلاس، حقوق‌های نجومی و پارتی‌بازی در کار صاحبان لقمه‌های چرب است

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه اداره یک کشور ۸۰ میلیونی کار آسانی نیست و همه باید کمک کنند، ابراز داشت: دولتمردان که در وسط میدان هستند، باید سعی کنند گره از کار مردم گشوده شود. یکی از حمایت‌ها، حمایت ناصحانه است که خوبی‌ها را تشویق به تکریم کنند و اگر نارسایی دیدند و نقاط ضعفی وجود داشت، نقد منصفانه داشته باشند و اگر راه‌حل و طرحی دارند عرضه کنند.

خاتمی با بیان اینکه دولتمردان در نظام اسلامی تابلوی نظام هستند که اگر خوب عمل کنند پای سبد نظام ریخته می‌شود و اگر بد عمل کنند پای سبد اسلام ریخته خواهد شد، عنوان کرد: دولتمردان باید در تراز انقلاب اسلامی عمل کنند. دولتمردان بینش‌شان باید امانت باشد و مسئولیت را امانت بدانند نه لقمه چرب. امام علی (ع) در نهج‌البلاغه بیش از ۱۴ بار مسئولیت‌ها را امانت می‌شمرد. کسی که مسئولیت را امانت می‌داند، دیگر خیانت در کارش نیست و اختلاس، حقوق‌های نجومی و پارتی‌بازی در کارشان نیست. صاحبان لقمه‌های چرب هستند که این رذایل را دارند.

دولتمرد در تراز انقلاب اسلامی در خط مقدم عمل به قانون است

وی ادامه داد: دولتمردان اسلامی دغدغه گسترش دین را دارند. همانطور که در سوره حج بیان شده، ماموریت حکومت دینی صاف کردن جاده دین و ارزش‌های دینی است. دولتمردان تراز انقلاب دغدغه تحقق عدالت اجتماعی را هم دارند که در سوره حدید به آن اشاره شده است.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد:‌ آنها همچنین مردم را مخدوم و خود را خادم مردم می‌دانند. دولتمرد در نظام اسلامی قانونمدارانه عمل می‌کند و خودش در خط مقدم عمل به قانون است. همچنین شایسته‌سالاری و نه قبیله‌سالاری و حزب‌سالاری و فرزندسالاری در کار آنها وجود دارد و زندگی‌شان همسان زندگی محرومان است.

متانت در گفتار و رفتار نمایندگان و رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه وجود داشت

خاتمی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی که به سوال از رئیس جمهور اختصاص داشت، یادآور شد: روز سه‌شنبه در مجلس شورای اسلامی نمایش زیبای مردم‌سالاری دینی نشان داده شد. در این رابطه آنچه که در مجلس وجود داشت، جدی بود و نمایشی نبود. نمایندگان واقعا سوال کردند و رئیس‌‌‌جمهور هم به طور جدی وارد صحنه شد و در گفتار و رفتار نمایندگان و رئیس‌جمهور متانت وجود داشت.

وی با یادآوری اینکه تنها یک پاسخ از پنج سوال مطرح ‌‌شده از رئیس‌‌جمهور مورد تایید نمایندگان مجلس قرار گرفت،‌ بیان کرد: معلوم می‌شود بین انتظار نمایندگان و واقعیات موجود خلأ وجود دارد. دولتمردان باید تلاش کنند که این خلأ پر شود. روز سه‌شنبه دشمن در پی دعوا بود و می‌خواست دعوای نمایندگان را ببیند اما رفتار متین نمایندگان و رئیس‌‌جمهور آنها را ناکام گذاشت.

 

همسایگان‌مان برادرانه عمل کنند، ما هم برادرانه عمل می‌کنیم

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این جلسه نشان داد که مشکل واقعی مردم مشکل معیشتی است و این مسئله اصلی است. حاشیه‌سازی‌ها نباید این مسئله اصلی را تحت تاثیر قرار دهد که راه‌حل آن هم اقتصاد مقاومتی است. مقام معظم رهبری چند سال است که آن را مطرح می‌کنند. رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با فساد تاکید داشتند که از قوه قضائیه تشکر می‌کنیم که به این خوبی وارد میدان شده است و امیدواریم با عدالت و قاطعیت در صحنه باشد.

وی با اشاره به عرصه سیاست خارجی کشور گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که ما با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهیم کرد چراکه این دولت عهدشکن است. سیاست ما این است که با همسایگانمان برادرانه عمل کنیم. اگر آنها برادرانه عمل کنند مطمئن باشند ما هم برادرانه عمل خواهیم کرد.

ایران بر سر مسئله موشکی سرسوزنی عقب‌نشینی نمی‌کند

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با اتحادیه اروپا بلامانع است اما اقتصاد و مسائل سیاسی‌مان را به آنها گره نمی‌زنیم بلکه اعتمادمان به خداوند و ظرفیت‌های فراوان این مردم است، اظهار داشت: آمریکا، اتحادیه اروپا و همه دنیا بدانند که نظام اسلامی از خطوط قرمز خود که از جمله آن اقتدار موشکی است، سرسوزنی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز