خبرگزاری کار ایران

قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص):

صنعت پدافند هوایی از مهندسی معکوس به طراحی در سطح استانداردهای جهانی رسیده است

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۹۷۵

قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) تاکید کرد:‌ دشمن بداند ما از مولفه‌‌‌‌های قدرت نظامی و قدرت ملی کوتاه نخواهیم آمد. باعث افتخار است صنعت پدافند هوایی کشور از وابستگی رها شده و از مرحله مهندسی معکوس به طراحی در سطح استانداردهای جهانی رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌‌‌فرد فرمانده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران، به مناسبت سالگرد تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: در سالروز اقدام تروریستی انفجار دفتر ریاست‌‌جمهوری به دست منافقان کوردل و شهادت مظلومانه رئیس‌‌‌جمهور و نخست‌‌‌وزیر وقت، شهیدان رجایی و باهنر قرار داریم و در روزگاری که داعش نبود ولی داعش‌‌‌صفت‌‌هایی بودند که باعث شهادت مخلص‌‌ترین انسان‌ها در انقلاب اسلامی شدند. 

عزم دشمن برای فشارهای بی‌سابقه به نظام با تهدیدهای همه‌‌‌‌جانبه

وی با بیان اینکه تقارن سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با عید غدیر خم را به فال نیک می‌گیریم، اظهار داشت: دشمن عزم خود را جزم کرده که با تهدیدهای همه‌‌‌‌جانبه فشارهای بی‌‌‌سابقه‌‌ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد آورد. باید اشاره داشت که این فشارها بعد از انقلاب وجود داشته و فقط شکل، روش، نوع و شدت در مقاطع مختلف فرق می‌کرده است.

این مقام عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهدید نظامی، ترور، ایجاد آشوب و اغتشاش، ایجاد نارضایتی و تفرقه، ایران‌‌هراسی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای، جنگ دیپلماسی و اجتماعی و امنیتی و امروزه جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌‌های ناجوانمردانه از نمونه صدها توطئه‌های دشمن در طول انقلاب ما بوده و ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در سال‌‌‌های دفاع مقدس پدافند هوایی کارنامه‌ای درخشان و پرافتخاری دارد. در ۲۴ هزار و ۸۰۰ حمله هوایی دشمن حضور موثر داشت، در ۴۵۰ عملیات و تامین امنیت برای نیروهای سطحی نقش‌‌آفرینی کرده و در دفع حملات دشمن و انهدام ۶۰۰ فروند از پرنده‌‌‌های متجاوز دشمن را - که بیش از ۷۰ فروند از آن‌‌ها فقط در عملیات والفجر ۸ ساقط شد -وظیفه‌آفرینی کرد. 

اگر در تولید تجهیزات نظامی به خودکفایی نمی‌رسیدیم، دشمن به کشور حمله می‌کرد

صباحی‌فرد ادامه داد: تداوم صدور نفت از جزیره خارک با حملات هوایی که فقط با هدف قطع صادرات انجام گرفت، به گونه‌‌‌ای بود که حتی یک روز هم صادرات ما در خارک قطع نشد. اگر ایران خود را در حوزه دفاعی تقویت نمی‌‌‌کرد و به طراحی و تولید تجهیزات دفاعی به خودکفایی نمی‌رسیدیم، یقین بدانید که دشمن از تجاوز به میهمن دریغ نمی‌‌کرد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ارتقای روزافزون توان رزمی و حفظ آمادگی‌های دفاعی و ایجاد بازدارندگی پایدار با حمایت ملت و هدایت‌های فرماندهی معظم کل قوا هستیم، ابراز داشت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص)  با ارتقای توان رزم و حفظ آمادگی دفاعی در حال حاضر به چنان بازدارندگی دست یافته که اگر دشمن بخواهد با نام جعلی از مرزهای هوایی ما عبور کند، در خاک ایران به زمین نشانده می‌شود و اگر مثل تروریست ریگی بخواهد با هواپیمای مسافربری از ایران عبور کند، به خاک جمهوری اسلامی نشانده می‌‌‌شود.

اگر دشمن بخواهد تجاوز کند سیلی محکمی می‌خورد

صنعت پدافند هوایی از مهندسی معکوس به طراحی در سطح استانداردهای جهانی رسیده است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه دشمن بداند جمهوری اسلامی به دنبال جنگ‌‌‌‌‌‌افروزی نیست ولی اگر دشمن بخواهد تجاوز کند سیلی محکمی خواهد خورد، عنوان کرد: دشمن بداند ما از مولفه‌‌‌‌های قدرت نظامی و قدرت ملی کوتاه نخواهیم آمد. باعث افتخار است صنعت پدافند هوایی کشور از وابستگی رها شده و از مرحله مهندسی معکوس به طراحی در سطح استانداردهای جهانی رسیده است.

صباحی فرد افزود: شاهد پیشرفته‌‌‌ترین رادار دوربرد برای رصد تحرکات دشمن هستیم که به دست جوانان ایرانی تولید شده است. ایران به همت جوان‌‌ها در تولید موشک‌های زمین به هوا کوتاه‌‌برد و بلندبرد در اواخر سال جاری عملیاتی می‌شود که به اطلاع ملت خواهد رسید. قدرت درون‌‌‌زای ایران تهدیدی برای هیچ کشوری نبوده بلکه برای تامین صلح است و ایران به هیچ وجه دنبال جنگ‌‌‌افروزی نیست وهرگونه تهاجم و قابل تحمل نخواد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز