خبرگزاری کار ایران

مسجدی در دیدار با همتای عراقی:

عراق شرایط زائران ایرانی مراسم اربعین را تسهیل کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۴۲۸

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با وزیر امور خارجه آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار راه‌های گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور مورد بررسی دو طرف ایرانی و عراقی قرار گرفت.

ایرج مسجدی در این دیدار، با اشاره به روابط عمیق تاریخی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو کشور همسایه، ضمن تشکر از همکاری دولت و ملت عراق در برگزاری موفق مراسم اربعین گذشته خواستار همکاری وهماهنگی مسئولین ذیربط عراقی جهت ارائه تسهیلات به زوار ایرانی مراسم با شکوه اربعین از جمله اخذ ریال جهت تعرفه ویزای عراق شد.

وی در این دیدار با اشاره به ادامه آتش‌‌‌‌‌‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم و مشکلات محیط زیستی ناشی از آن برای مردم استان خوزستان خواستار رسیدگی به این موضوع و همکاری بیشتر طرف عراقی برای مهار سریعتر آن شد.

ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق هم در این دیدار اظهار داشت: همراهی جمهوری اسلامی ایران در کنار عراق در شرایط سخت مبارزه با تروریسم از جمله داعش فراموش شدنی نیست و این امر موجب شده که روابط دو کشور همسایه بیش از پیش گسترش پیدا کند.

وی بر آمادگی طرف عراقی جهت همکاری و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری با شکوه مراسم اربعین آینده تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عراق با اشاره به دعوت رسمی خود از ظریف برای سفر به عراق ابراز امیدواری کرد با این سفر شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز