خبرگزاری کار ایران

مسجدی در دیدار با فواد معصوم:

ایران به گسترش مناسبات با عراق در حوزه اقتصادی اهمیت می‌دهد/ تاکید بر ادامه حمایت‌‌‌ها و همکاری‌‌‌های تهران با بغداد

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۳۲

سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس‌جمهور عراق در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، فؤاد معصوم در این دیدار با اشاره به مواضع مثبت جمهوری اسلامی ایران نسبت به عراق در طول سنوات گذشته، گفت: عراق برای حفظ و گسترش مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت قائل است.

وی اضافه کرد: عراق هرگز کمک‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ایران را در جنگ با گروه تروریستی داعش و نقش موثر ایران در پیروزی بر این گروه تروریستی از یاد نمی‌‌‌برد.

رئیس‌جمهور عراق همچنین به فراخوان قانونی امروز خود مبنی بر برگزاری جلسه پارلمان جدید در سوم سپتامبر (۱۲ شهریور ماه آینده) اشاره و ابراز امیدواری کرد که روند پایبندی به زمانبندی‌‌‌‌های قانونی تا تشکیل دولت جدید به روال طبیعی در عراق طی شود.

در ادامه این دیدار، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز با تقدیر از مواضع مثبت رییس‌‌‌جمهور عراق، بر ادامه حمایت‌‌‌ها و همکاری‌‌‌های ایران با عراق در حوزه های مختلف تاکید کرد.

وی افزود: ایران به گسترش هرچه بیشتر مناسبات خود در حوزه‌‌‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، دفاعی و امنیتی اهمیت می‌‌دهد.

سفیر ایران در بغداد با اشاره به ورود عراق به زمانبندی‌‌‌‌‌‌های قانونی بعد از فراخوان رییس‌‌‌‌جمهور عراق برای تشکیل پارلمان جدید، اظهار داشت: این روند به روال طبیعی تا تشکیل دولت جدید در سریع‌‌‌ترین زمان ممکن انجام شود.

مسجدی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از دولت جدیدی که قرار است با همفکری و همکاری جریان‌‌‌ها و رهبران سیاسی عراق شکل بگیرد، حمایت کرده و از هیچ کمکی در این راستا دریغ نمی‌‌‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز