خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد:

پیوندهای حزبی و جناحی عامل بسیاری از مشکلات است/ باید قدم‌های بلندتری برداریم و آسیب‌ها را اصلاح کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۷۰۱

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: پیوندهای حزبی و جناحی باعت بسیاری از مشکلات است و ما را از شایسته‌سالاری دور کرده است. ما در این حوزه‌ها قدم‌های بلندی برداشتیم اما باید قدم‌های بلندتری برداریم و آسیب‌ها را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، یادمان شهدای هشتم شهریور ۱۳۶۰ و بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر عصر امروز با حضور تعدادی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد در این مراسم با تبریک میلاد امام هادی (ع) گفت: راه و منطق شهدای عالی قدر به ویژه شهدای شهریور ۶۰ و به ویژه دو شخصیت در تراز انقلاب اسلامی شهید باهنر و شهید رجایی رییس‌جمهور شجاع دین مدار و انقلابی را گرامی می‌دارم.

وی تاکید کرد: انسان‌های تربیت‌یافته مدرسه دین از سطح بالای تبعات و پایداری و استقامت برخوردارند. افراد اصولا دارای شخصیت‌های متفاوتی هستند و کم نیستند افرادی که جهت حرکت آنها را جهت حرکت هوا تعیین می‌کند و شهوات و امیال آنها در هر زمان جهت حرکت اجتماعی و سیاسی و اقتصادی آنان را تعیین می‌کند و از نظر دین این افراد فاقد شخصیت دینی و اسلامی هستند.

امام جمعه موقت تهرات تاکید کرد: نمونه‌های فراوانی از این دست در تاریخ است و نمونه بارز آن مردم کوفه در ایام محرم بودند. در مقابل آنها کسانی هستند که در قله قرار دارند و خدا از آنها تجلیل می‌کند.

وی با اشاره به عامل این پایداری گفت: انسان‌هایی که در قله هستند در سایه مدیریت و ربوبیت خدا به این مقام رسیده‌اند و تحت مدیریت حق قرار گرفته‌اند و خدا آنها را تثبیت کرده است. آنجا که حق مدیریت می‌کند این انسان  یعنی نماد و سایه حق است و حق ثابت و لایتغیر است. حق از تبعات برخوردار است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد یادآور شد: خدا در مقایسه این دو آب را حق و کف روی آن را باطل می‌داند و می‌گوید حق تضمین‌کننده حیات است. هر انسانی به میزانی که با حق گره خورده از تبعات آن برخوردار می‌شود اگر حق محض بود در قله تبعات است.

وی با بیان اینکه کلمه طیبه می‌تواند معانی گوناگونی داشته باشد، گفت: قطعا یکی از بارزترین مصادیق آن انسان کامل است و کلمه طیبه است و جامعه و خانه کامل، کلمه طیبه است و تبعات لازمه آن است.

امام جمعه موقت تهران اولین ویژگی شجره طیبه را تبعات آن برشمرد و گفت: کلمه طیبه یعنی انسان مومن و کامل و انسانی که خدا از او یاد می‌کند ریشه ثابت دارد و نماد حق و ایمان است. تردید نکنید ریشه مشکلات معضلات در تصمیماتی است که ریشه علنی و عقلانی و با ثبات ندارند و در طول سه دهه اخذ شده‌اند. امکان ندارد بتوان بدون علم کشور را به اقتدار رساند. این تصمیمات ویژگی‌هایی دارد.

وی ادامه داد: از قوانینی که در چند دهه تصویب شده ببینید چند قانون با ثبات است. تصمیمی که فردا حاشیه و تبصره دارد معلوم است که نمی‌تواند کار را جلو ببرد. اگر اشتباه کردیم مصداق کلام خدا نیستیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تاکید کرد: در سینه باهنر عشق شهادت موج می‌زد که ریشه و ایمان دارد و این ایمان او را با تبعات و استوار نموده، شهید رجایی در شوق شهادت سال‌ها قدم زده بود و به استقبال خطرها رفته بود و ریشه در قول تابوت بود. ما باید انقلاب را طوری پیش ببریم که برآمده از علم و ایمان و معرفت باشد.

وی افزود: رهبری گفتند به سه عین نیاز داریم؛ عقل، علم و عزم. ما در این چهار دهه قله‌هایی را فتح کردیم که در طول دو قرن هم برای کشورهای منطقه میسر نیست. کدام کشور می‌شود شاخص سیاسی در منطقه؟ شما امروز یک صدای مطرح در جهان هستید. امروز ایران یک قدرت بازدارنده دفاعی را در دست دارد. کشوری که یک دهه مورد تجاوز بوده است. کدام کشور بدون تکیه به کشورها و قدرت‌های بزرگ به این جایگاه می‌رسد. امنیت ایران مگر مسائل کوچکی است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در بسیاری از علوم جزو ۱۵ اولین هستیم و تردید نکنید به قدرت اقتصادی خواهیم رسید. کشوری که به وحدت و استقلال برسد آینده‌اش روشن است اما گاهی تصمیماتی مبتنی بر علم اتخاذ نشده است. ما فاقد مبانی روشن برای بخش عمومی در عرصه اقتصادی بودیم که نتیجه‌اش مشکلات امروز است. باید راه صحیح را انتخاب کرد و هرروز که شروع کنیم در طول یک دهه به قله می‌رسیم.

وی گفت: این کشور با رهبری برآمده از ایمان و دانش و اقتدار متکی بر خدا در این جایگاه قرار گرفته با این سرمایه‌ها مشخص است که در کجا قرار خواهیم گفت اما به شرط قدم‌های ثابت.  این شهدا تصمیمات صحیح داشتند و پشیمان نشدند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: شاخص اهل دنیا تبعات ندارد اما شاخص خداوند این است که او دانش و علم دارد. این ملاک قرآن برای اداره جوامع بشری است و انبیا اینطور انتخاب کردند. پیوندهای حزبی و جناحی باعت بسیاری از مشکلات است و ما را از شایسته‌سالاری دور کرده است. ما در این حوزه‌ها قدم‌های بلندی برداشتیم اما باید قدم‌های بلندتری برداریم و آسیب‌ها را اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم خدا مسیر حرکت ملت را در راه مبتنی با بصیرت رهبر انقلاب و حضور ملت و امت اسلام نگاه دارد. امروز امت اسلامی به جبهه‌ای قدرتمند تبدیل شده که با رهبری واحد قله‌ها را فتح می‌کند و امیدوارم این جریان با اقتدار و عزیز این راه را بپیماید و ملت که در یک دهه دفاع مقدس افتخار آفرید و به قله‌های عزت رسید در این دوران هم اقتدار و عزت دیگری بیافرینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز