خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در دیدار با سفیر کره جنوبی در تهران:

تداوم مناسبات دوستانه منوط به تصمیم کره جنوبی در پیروی یا مخالفت با تحریم‌های آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۴۲۲

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفیر کره جنوبی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی گفت: مبادلات اقتصادی و روابط پارلمانی در سال‌های اخیر نقش مهمی در گسترش ارتباطات و همکاری‌های دوستانه فیمابین در عرصه‌های مختلف داشته است و تداوم آن به نفع دو کشور است.

وی افزود: حجم فعلی مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور ناکافی و متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست و باید افزایش یابد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکرد دولت ترامپ و بدعهدی آمریکا در توافق هسته‌ای اظهار داشت: هیچ کشوری قادر نیست تا ایران را تحریم کند و این سیاست را آمریکا بارها آزموده و هر بار شکست خورده است.

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: اکنون و در شرایط فعلی تداوم مناسبات دوستانه فیمابین در حوزه‌های مختلف منوط به تصمیم دولت کره جنوبی در پیروی یا مخالفت با تحریم‌های یکجانبه و ناعادلانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: اتخاذ سیاست مستقل و فاقد هرگونه تأثیرپذیری از طرف ثالث توسط مسئولان کره جنوبی مورد انتظار جمهوری اسلامی ایران و ضامن تداوم مناسبات دوستانه و رو به رشد است.

یوجانگ هیان، سفیر کره جنوبی در تهران نیز در این دیدار تصریح کرد: گسترش مناسبات دوستانه و رو به رشد با جمهوری اسلامی ایران مورد توجه و پیگیری دولت و مجلس کره قرار دارد.

وی افزود: مجلس و کمیته روابط خارجی مجلس کره جنوبی از توسعه روابط پارلمانی بین دو کشور حمایت می‌کند.

سفیر کره جنوبی در تهران به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره و خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلاتی که آمریکا بر سر راه فعالیت شرکت‌های کره‌ای در صورت تداوم همکاری و حضور در ایران پیش خواهد آورد، مایل به تداوم همکاری با ایران در عرصه‌های مختلف هستیم.

یوجانگ هیان ادامه داد: کره جنوبی علیرغم ارتباطات خوب با آمریکا، از خط مشی و سیاست مستقلی برخوردار است و به هیچ کشوری اجازه مداخله در امور داخلی خود به ویژه در عرصه روابط با سایر کشورها را نخواهد داد.

سفیر کره جنوبی در تهران در پایان این دیدار نسبت به تداوم روند رو به رشد ارتباطات و همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار صفاری‌نطنزی رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز