خبرگزاری کار ایران

کارشناس ارشد سازمان ملل:

تحریم‌های آمریکا علیه ایران غیرقانونی و نقض حقوق بشر است

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۹۷۶

یک کارشناس ارشد سازمان ملل و گزارشگر حقوق بشر در شورای حقوق بشر این سازمان گفت: اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران در پی خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای که با اتفاق آرای اعضای شورای امنیت و حمایت خود آمریکا به نتیجه رسیده بود، یک اقدام نادر و غیرقانونی است.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز، یک کارشناس ارشد سازمان ملل اقدامات دولت ترامپ در اعمال فشار به ایران گفت: تحریم‌های آمریکا غیر قانونی است و مردم ایران را به فقر می‌کشاند.

دولت ترامپ مورد انتقاد اتحادیه اروپا و سازمان ملل به دلیل تصمیمش برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران است.

ادریس جزایری سفیر سابق الجزیره که به عنوان گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل مشغول است، گفته که اقدامات زوری و یک جانبه تاثیرات منفی بر حقوق بشر دارد.

وی تاکید کرده که اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران در پی خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای که با اتفاق آرای اعضای شورای امنیت و حمایت خود آمریکا به نتیجه رسیده بود، یک اقدام نادر و غیر قانونی است.

این عضو ارشد سازمان ملل تاکید کرد: تحریم‌های بین‌المللی باید یک هدف مشروع را دنبال کند و متناسب با هدف باشد و نباید به حقوق بشر و حقوق مردم عادی خدشه‌ای وارد کند. هیچ یک از این موارد در تحریم‌های کنونی دیده نم‌یشود.

وی خاطرنشان کرد: من از اقدامات سیاسی و قانونی اتحادیه اروپا برای مقابله با این بی‌عدالتی‌ها تشکر می‌کنم. آنها از طریق قانون‌گذاری سعی می‌کنند از کمپانی‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا حفاظت کنند. من قویا امیدوارم جامعه بین‌المللی بتواند کنار هم قرار بگیرد تا شاهد یک جنگ اقتصادی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز