خبرگزاری کار ایران

قوامی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

روحانی صاف و پوست‌کنده به مردم بگوید مشکلات مملکت از کجاست

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۳۴۵

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم تاکید کرد: کسانی که استیضاح یا سوال از رئیس‌جمهور را مطرح می‌کنند، همان‌هایی هستند که این مشکلات را برای کشور به وجود آورده‌اند. در واقع آنهایی که این بحران‌ها را برای کشور ایجاد کرده‌اند، همان‌هایی هستند که این موضوعات را پیگیری می‌کنند.

حجت‌‌الاسلام ناصر قوامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره مباحث مربوط به تغییر تیم اقتصادی دولت گفت: مشکلات اقتصادی کشور در مرحله اول مساله ساختاری است؛ یعنی اگر مساله ساختاری وجود نداشته باشد، این مشکلات اقتصادی هم پیش نمی‌آید. مسائل ساختاری ما اولین مشکل اقتصادی است.

وزرا با رئیس دولت هماهنگ نیستند

وی با بیان اینکه من بارها گفته‌ام که تیم اقتصادی دولت روحانی تیم مناسبی نیست، اظهار داشت: اصلا کابینه آقای روحانی کابینه مناسبی نیست، خود ایشان هم می‌گوید که این کابینه برای من روزه سکوت گرفته است. یکی از موضع‌گیری‌‌‌ها این است که وزرا با رئیس دولت هماهنگ نیستند. من فکر می‌کنم کابینه دولت روحانی و تیم اقتصادی او در عرصه‌های مختلف کابینه نامناسبی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه روحانی برای کابینه باید فکری کند، تصریح کرد: خیلی از وزرا مثل وزیر راه‌ و شهرسازی و وزیر کشور مناسب نیستند. وزیر راه‌ و شهرسازی که کشور را رها کرده است یا وزیر کشور، وزیری است که باید کشور را اداره کند اما اتفاقات بسیار ناگواری رخ می‌دهد که هر کدام‌شان اگر در کشورهای آزاد و پیشرفته اتفاق می‌افتاد، وزیر کشور استعفا می‌داد ولی متاسفانه ایشان همچنان سر جای خودش است. 

کسانی که استیضاح رئیس‌‌جمهور را مطرح می‌کنند، همان‌هایی هستند که برای کشور مشکل ایجاد کردند

قوامی ادامه داد: من فکر می‌کنم که ما در اقتصاد کشور در مرحله اول مشکل ساختاری داریم اما من فکر می‌کنم با همین ساختار هم اگر کابینه خوبی باشد یا تیم اقتصادی بهتری باشد می‌توان بهتر عمل کرد و بخشی از مشکلات کشور را حل کرد.

وی درباره مطرح کردن موضوعاتی همچون استیضاح و عدم کفایت رئیس‌جمهور که از سوی برخی از جریان‌های سیاسی پیگیری می‌شود هم خاطرنشان کرد: کسانی که استیضاح یا سوال از رئیس‌جمهور را مطرح می‌کنند، همان‌هایی هستند که این مشکلات را برای کشور به وجود آورده‌اند. در واقع آنهایی که این بحران‌ها را برای کشور ایجاد کرده‌اند، همان‌هایی هستند که این موضوعات را پیگیری می‌کنند.

روحانی صاف و پوست‌کنده به مردم بگوید مشکلات مملکت از کجاست

نماینده مردم قزوین در مجلس ششم با بیان اینکه سوال حق نمایندگان است، ابراز داشت: من از روحانی خواهش می‌کنم صاف و پوست‌کنده مسائل را با مردم در میان بگذارد که مشکلات مملکت از کجاست؟ چرا مملکت دچار چنین بحرانی می‌شود؟ چرا ما باید این هزینه‌ها را بدهیم؟ این خیانت به ملت است که رئیس‌‌‌جمهور مملکت می‌داند مشکلات از کجاست و نمی‌گوید. این ظلم به مردم است زیرا مردم رای داده‌اند و رئیس‌‌‌جمهور تعیین کرده‌اند. 

قوامی درباره ضرورت‌ وحدت و انسجام ملی در کشور بیان کرد: در مملکت مشکلات بسیاری در طول دهه‌‌‌های بعد از رحلت امام به وجود آمد. بسیاری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی، روحانی و اداری در طول این ایام رد صلاحیت شدند . عده‌‌ای فرار کردند و رفتند، عده‌ای ماندند، عده‌ای خانه‌‌‌نشین شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز