خبرگزاری کار ایران

وکیلی در گفت‌وگو با ایلنا:

تکرار برخی ادعاها از زبان مداحان به شایعات دشمنان دامن می‌زند

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۲۷۴

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شوراس اسلامی درخصوص حوادث چند روز اخیر در مدرسه فیضیه و دعای روز عرفه ، عنوان کرد: آن چه که در مدرسه فیضیه و روز عرفه اتفاق افتاده به برخی از شایعات دشمن ساخته دامن می‌زند و قوه قضائیه باید به این موضوع رسیدگی کنند.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اتفاقات مدرسه فیضیه اهانت به مرحوم آیت الله هاشمی و رئیس‌جمهور و تکرار آن توسط یک مداح در دعای روز عرفه گفت: اتفاقاتی که در فیضیه افتاد و تداوم آن چیزی که از زبان برخی مداحان در حال تکرار است؛ شایعات دشمن ساخته را در ذهن جامعه تبدیل به باور می‌کند.

وی با بیان این‌که این‌گونه رفتارها برای حفظ یک‌پارچگی جامعه و اقتدار نظام صحیح نیست، عنوان کرد: رفتارهای اینچنینی و بیان برخی از مسائل برای نظام خطرناک است و علاوه بر این‌که خطر آنارشیسم برخی گروه‌ها را نشان می‌دهد در به وجود آمدن آن‌ها کمک می‌کند.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مساله‌ای مهم‌تر از پیگیری این اتفاقات (حوادث مدرسه فیضیه و دعای روز عرفه) وجود ندارد و معتقدم قوه محترم قضائیه و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید رسیدگی کنند.

وی ادامه داد:‌ دستگاه‌های مربوطه باید اولا این نکته را در نظر داشته باشند که چنین برخوردهایی اقتدار نظام را به خطر می‌اندازد،‌ ثانیا دستگاه‌های نظارتی بدون ملاحظات جناحی، خوش‌آیند و بد‌آیند جریان‌های سیاسی با نگاه منافع ملی به مسئله نگاه کنند و برخورد حداکثری داشته باشند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که این اولین بار نیست شاهد چنین هتک حرمت‌هایی به بزرگان نظام هستیم به طور مثال در روز قدس به آقای صالحی اهانت شد و یا به آقای مطهری حمله شد اما با افرادی که مسبب این کار بودند برخورد نمی‌شود،‌ گفت: وجود چنین تبعیض‌هایی در برخود با این‌گونه حوادث باعث کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

وی تاکید کرد: تلقی مردم از نظام این است که در عدالت خواهی توازن بین دستگاه‌ها وجود دارد اگر این توازن برهم بخورد قطعا مواجهه مردم منفی خواهد بود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبری در گذشته مکرر عدم رضایت خود را نسبت به این اقدامات خودسرانه و خیره سرانه ابراز کرده‌اند و تقریبا حجت را در مقاطع مختلف تمام کرده‌اند حال وظیفه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قوه قضائیه است که فوراً به این مسئله رسیدگی کنند.

وی تاکید کرد:‌ باید مقابل این خودسری‌ها ایستاد و مانع تسریع آنارشیسم شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز