خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

سلیمی: گزارش دوتابعیتی‌ها ناقص است/ لاریجانی: کمیسیون امنیت نمایندگان را در جریان جزئیات بگذارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۲۲۴

نماینده مردم محلات با بیان اینکه بدون اطلاعات ما چطور می‌توانیمدر مورد گزارش دوتابعیتی‌ها قضاوت کنیم، گفت: نمایندگان باید اطلاعات کافی و وافی داشته باشند. این اطلاعات بسیار ناقص است. خلأهایی وجود دارد که ما باید به آن رسیدگی کنیم.

علیرضا سلیمی در اخطار اصل ۸۴ قانون اساسی خطاب به علی لاریجانی در خصوص گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها گفت:‌ آقای رئیس در گزارش کمیسیون امنیت ملی خلأهایی وجود دارد؛ به طور مثال درخصوص ارزیابی، کمیته تحقیق و تفحص از وزارت امور خارجه بیان می‌کند استعلاماتی که از سوی وزارتخانه مذکور به نهادهای نظارتی و امنیتی ارائه می‌شود ناظر بر اطلاعات سیستمی سال ۱۳۹۰ به بعد بوده و اطلاعات قبل از این سال شامل حجم زیادی از اطلاعات نمی‌شود این اشکال دارد و یا در خصوص وزارت اطلاعات اعلام می‌کند متخصصان و کارشناسان بعضا گرین‌کارت و یا تابعیت مضاعف دارند.

این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: اطلاع دقیقی از مصادیق نداریم. طبق اصل ۸۴ قانون اساسی نمایندگان در برابر تمام ملت مسئول هستند اما در این خصوص گزارشی به ما نرسیده است و گزارش مذکور ناقص است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این گزارش این بود که ما در خصوص این افراد اطلاعاتی داشته باشیم. لااقل محرمانه اطلاعات را در اختیارمان قرار دهید.

نماینده مردم محلات با بیان اینکه بدون اطلاعات ما چطور می‌توانیم قضاوت کنیم، گفت: نمایندگان باید اطلاعات کافی و وافی داشته باشند. این اطلاعات بسیار ناقص است. خلأهایی وجود دارد که ما باید به آن رسیدگی کنیم.

وی تاکید کرد: طبق اصل ۸۴ نمایندگان پاسخگو در برابر ملت باید اظهارنظر کنند. مقام معظم رهبری فرمودند ما در برجام مجبور شدیم از خط قرمزها عبور کنیم. به ما بگویید از آن ۲۹ شرطی که آقا فرمودند چند تای آنها رعایت نشده به هر حال ما باید پاسخگو باشیم.

لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده محلات گفت: مقصود از این تحقیق و تفحص مشکوف خلأهای قانونی بود وزارت اطلاعات افراد و مصادیق را طی نامه‌ای در اختیار من قرار داد و من آن را به کمیسیون ارجاع دادم از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌خواهم آقای سلیمی را در جریان قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز