خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی در دیدار با نمایندگان انگلیس:

آژانس بین‌المللی ارنژی اتمی باید منافع اقتصادی ناشی از برجام را بدون ایجاد مانعی برای ایران فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۳۳۲

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، گفت: کشورهای اروپایی طرف مذاکرات در برجام باید با حداکثر توان در برابر یکجانبه گرایی آمریکا، بایستند.

 

به گزارش ایلنا، کاظم غریب آبادی در دیدار با نماینده دائم انگلیس در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و همچنین نماینده دائم این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به طور همزمان، با بررسی مهمترین مباحث دستورکار سازمان های مختلف بین المللی مستقر در وین، بر ارتقای همکاری‌ها و گفت‌وگوهای سازنده میان دو نمایندگی بویژه رایزنی درباره موضوع های اولویت دار دو کشور در حوزه های برجام، آژانس بین المللی انرژی اتمی و مبارزه با موادمخدر تاکید کرد.

وی با اشاره به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در گزارش‌های مکرر مدیرکل آژانس نیز بارها به این همکاری ها و همچنین پایبندی کامل ایران به تعهداتش در چارچوب برجام اذعان شده است، تصریح کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای ذی ربط موظفند حداکثر امکان بهره‌مندی ایران از همکاری های صلح آمیز و کمک های فنی هسته ای، در کنار بهره مندی از منافع اقتصادی ناشی از برجام را بدون ایجاد هیچ مانعی فراهم کنند.

وی با اذعان به مواضع اصولی انگلیس در حمایت از برجام که نمادی بارز از موفقیت دیپلماسی چندجانبه است، تاکید کرد: کشورهای اروپایی طرف مذاکرات در برجام باید با حداکثر توان در برابر یکجانبه گرایی آمریکا، بایستند و برای به حداقل رساندن آثار منفی تحمیل مجدد تحریم های یکجانبه و غیرقانونی ضد ایران تلاش کنند.

در این ملاقات، نمایندگان دائم انگلیس هم بر سیاست اصولی کشورشان در حمایت از برجام تاکید کردند و با اشاره به بیانیه‌ نهایی کمیسیون مشترک وزرای برجام و همچنین بیانیه مشترک سه کشور اروپایی و "فدریکا موگرینی"، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه، تاکید کردند: عزم آنان و سایر شرکای اروپایی، همکاری و کار مشترک با ایران برای حفظ و ادامه برجام و منتفع شدن ایران از منافع آن است.

در این دیدار، غریب آبادی همچنین با اشاره به موضوع مهم مبارزه با موادمخدر و ضرورت اتخاذ راهبرد جامع جامعه بین المللی و سازمان های ذیربط بین المللی در این زمینه، راهبرد جامع کشورمان را در مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی تشریح کرد.

وی نارضایتی کشورمان را از ناکافی بودن حمایت ها و کمک های مالی و فنی وعده داده شده سازمان های بین المللی و کشورهای تامین کننده مالی را در این زمینه ابراز کرد.

نماینده دائم کشورمان در دفتر سازمان های بین المللی در وین، با سفرا و نمایندگان دائم برزیل در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان های بین المللی مستقر در وین همبه طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

غریب آبادی در این دیدار با اشاره به روابط خوب و سازنده میان دو نمایندگی در دوره های مختلف، بر أهمیت ادامه این روابط به ویژه رایزنی درباره موضوع های مختلف در دستورکار سازمان های بین المللی و همکاری در موضوعات مورد علاقه مشترک، تاکید کرد.

غریب آبادی با اشاره به همکاری های ایران با آژانس، از تلاش ها و مواضع برزیل در اینباره قدردانی کرد.

نماینده دائم کشورمان همچنین به اقدام یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام و همچنین تناقض گویی های آمریکا درباره مذاکره با جمهوری اسلامی ایران اشاره و بر ضرورت اجرای تعهدات برجام تأکید کرد.

وی گفت: جامعه بین المللی در حال حاضر مخالف یکجانبه گرایی آمریکاست و بر رهیافت های چندجانبه در روابط بین المللی تاکید می کند.

نمایندگان دائم برزیل نیز إظهار داشتند : برزیل درباره موضوع هسته ای و برجام به ارزش ها و اصولی معتقد است که همواره از آن ها دفاع می کند.

آنان با حمایت از چندجانبه گرایی، گفتند: عملگرایی بر سیاست خارجی برزیل حاکم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز