خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

ایران و روسیه می‌توانند سد نفوذ ناپذیری در مقابل تحریم‌های آمریکا باشند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۱۷

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در دیدار با سفیر روسیه در تهران گفت :جمهوری اسلامی ایران و روسیه می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود سد نفوذ ناپذیری در مقابله با تحریم ها و رفتار غیر سازنده آمریکا باشند.

به گزارش ایلنا، لوان جارگاریان سفیر روسیه در تهران یکشنبه ۲۱ مرداد با دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تأکید بر دیدگاههای مشترک دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی، گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود سد نفوذ ناپذیری در مقابله با تحریم ها و رفتار غیر سازنده آمریکا باشند.

وی با محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود در حمله به اتوبوس دانش آموزان یمنی، افزود: از ابتدای بحران تأکید کرده ایم که یمن راه حل نظامی ندارد و باید میز مذاکره سیاسی و صندوق رأی، آینده و سرنوشت این کشور را تعیین کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بین الملل با اشاره به دستاوردهای میدانی سوریه حضور نیروهای نظامی آمریکا و تداوم حملات نظامی آمریکا علیه شهروندان سوریه را اقدامی تحریک آمیز خواند و افزود: تروریست ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت و آمریکا باید دست از حمایت داعش بردارد.

امیرعبداللهیان روند همکاری های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی در کشور را رضایت بخش خواند و تأکید کرد که روسای پارلمانهای دو کشور بطور منظم با هم دیدار می نمایند.

الوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران در ابتدای این دیدار گفت: خوشبختانه روابط سیاسی و پارلمانی تهران و مسکو رو به رشد است و ما این همکاری ها را توسعه خواهیم داد.

وی روند مبارزه با تروریسم در سوریه را خوب ارزیابی کرد و حضور نیروهای نظامی خارجی که بدون مجوز دولت سوریه در این کشور حضور دارند را عامل پیچیده تر شدن اوضاع خواند.

سفیر روسیه در تهران با اشاره به مذاکرات آمریکا و کره شمالی و ضمن حمایت از روند مذاکره سیاسی، رفتار آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند.

جاگاریان در پایان بر اهمیت پیگیری توققات کمیسیون عالی پارلمانی در کشور تأکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز