خبرگزاری کار ایران

نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایلنا:

کلیات مباحث مطرح شده در قزاقستان به اطلاع کمیسیون امنیت ملی رسیده بود/ ظریف در جلسه کمیسیون حاضر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۹۹۹

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام این خبر که وزیر امور خارجه هفته آینده در جلسه کمیسیون حاضر خواهد شد، گفت: کلیات مباحث مطرح شده در قزاقستان به اطلاع اعضای کمیسیون امنیت ملی رسیده بود اما از جزئیات خبر نداشتیم.

علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون امنیت ملی پیش از امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در جریان مباحث مطرح شده در مذاکرات قرار داشت یا خیر، گفت:‌ مباحث به صورت کلی در کمیسیون مطرح شده بود اما بصورت تخصصی و جزئی اطلاعاتی در اختیار اعضا قرار نگرفته بود. 

نجفی افزود: البته بنده در اجلاس وزرای خارجه کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی شرکت داشتم و در جریان مباحثی که در آن اجلاس پیرامون رژیم حقوقی دریای خزر بود، قرار گرفتم. 

وی ادامه داد: از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، اسناد زیادی پیرامون همکاری کشورهای حوزه دریای خزر در حوزه‌هایی مثل شیلات، انتظامی، محیط زیست و غیره امضا شده بود. اما مهمترین بخش، کلیات رژیم حقوقی دریای خزر بود که در این اجلاس به تایید روسای این کشورها رسید.

نجفی افزود: مهمترین فراز تعیین خطوط مبدا، بستر و زیر بستر بود به آینده موکول شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به حساسیت افکار عمومی در خصوص امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر گفت: فضای ایجاد شده که باعث مقایسه این توافق با برخی قراردادهای ننگین گذشته شده به هیچ عنوان درست نیست و تیم سیاست خارجی ایران به هیچ وجه مسائلی را دنبال نمی‌کند که به ضرر منافع ملی کشور باشد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز