خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در دیدار با سفیر نروژ در تهران:

کشورهای اروپایی باید برای تأمین امنیت خودشان برجام را حفظ کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۸۵۳

سفیر نروژ در تهران ظهر امروز با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حشمت‌‌‌‌الله فلاحت‌‌‌پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور در موضوعات منطقه‌‌‌‌ای و بین‌‌‌‌المللی گفت: خوشبختانه کلیات روابط جمهوری اسلامی ایران و نروژ تحت‌‌‌تأثیر فضاسازی آمریکا قرار نگرفته است.

وی افزود: ظرفیت‌‌‌های فراوانی در عرصه‌‌‌‌های سیاسی و اقتصادی میان دو کشور وجود دارد که با برنامه‌‌‌ریزی مناسب می‌تواند به ارتقای سطح مراودات فیمابین منجر شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بی‌‌‌اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکا اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره بی‌‌‌اعتمادی به آمریکا را گوشزد کرده‌‌‌اند اما به احترام جامعه جهانی و سیاست صلح‌‌طلبانه جمهوری اسلامی ایران وارد مذاکرات و گفت‌‌وگو شده‌‌‌ایم.

فلاحت‌‌پیشه تداوم توافق برجام را برای اروپا با اهمیت دانست و تصریح کرد: کشورهای اروپایی باید برای تأمین امنیت خودشان برجام را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا با فضاسازی سیاسی به دنبال بی‌‌‌ثباتی سیاسی و عدم توسعه و پیشرفت ایران است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه به مبارزه با گروه‌‌‌‌های تروریستی دست‌‌‌پرورده رژیم صهیونیستی، آمریکا و همپیمانان منطقه‌‌‌ای‌اش و برگزاری مانورهای نظامی منظم در خلیج فارس در راستای برقراری امنیت و ثبات در منطقه اقدام خواهد کرد.

این نماینده مجلس بر توسعه همکاری‌‌‌‌های اقتصادی و سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌های مشترک در حوزه انرژی و کشاورزی و رفع موانع بانکی میان دو کشور تأکید کرد.

در ادامه این دیدار، لارس نوردروم، سفیر نروژ در تهران با ابراز امیدواری از روند رو به رشد مناسبات دو کشور ابراز داشت: در طول سال‌های اخیر در حوزه‌‌‌‌های مختلف اقتصادی و تجاری میان نروژ و ایران فعالیت‌‌‌های موثر و خوبی صورت گرفته است.

وی اضاافه کرد: دولت نروژ بر ارتقا سطح روابط تجاری دو کشور اهتمام جدی دارد.

سفیر نروژ در تهران با تأکید بر حفظ توافق برجام از سوی کشورهای اروپایی بیان کرد: عملیاتی کردن بسته پیشنهادی اروپا و حفظ برجام می‌‌‌‌تواند به گسترش تجارت میان بخش‌های خصوصی طرفین منجر شود.

نوردروم در پایان بر آمادگی شرکت‌‌‌های نروژی و همکاری‌‌‌های مشترک اقتصادی در عرصه‌‌‌های کشاورزی، انرژی و حمل و نقل با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز