خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی خبر داد:

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های جرایم اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۷۸۷

رییس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: شعب ویژه در دادسرا و دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر تهران جهت رسیدگی به پرونده‌های جرایم اقتصادی اخیر تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در سومین نشست شورای قضائی که در محل سالن کنفرانس اداره کل بازرسی استان تهران برگزار شد، گفت: امروز کشور ما به نحو تمام عیار در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفته و دشمنان انقلاب، با به راه انداختن تبلیغات روانی شدید، قصد نومید کردن مردم را دارند تا از این طریق به اهداف شوم خود نائل گردند. 

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم تا با حمایت از تولید داخلی، ایجاد اشتغال، بکارگیری ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌های موجود در کشور اعم از منابع انسانی و امکانات و از طرف دیگر حسب تأکیدات ریاست قوه قضائیه در سراسر کشور و به ویژه در استان تهران با رسیدگی قاطع، قانونی و سریع به پرونده‌‌‌‌های مربوط به مفاسد اقتصادی نقشه‌‌‌های پلید بدخواهان داخلی و خارجی را بی‌‌اثر کنیم.

این مقام قضایی افزود: با توجه به تدابیر متخذه از جمله تعیین شعب و قضات ویژه در سطوح مختلف قضایی اعم از دادسرا، دادگاه‌‌‌‌‌‌های کیفری یک و دو، دادگاه انقلاب و محاکم تجدیدنظر، به هموطنان شریف، بصیر و انقلابی، این نوید را می‌دهم که به پرونده‌‌‌‌‌‌های مفاسد اقتصادی به صورت ویژه رسیدگی شده و حسب مورد نیز به نحو مستمر اطلاع‌‌‌‌‌‌رسانی لازم از سوی مبادی ذیربط صورت خواهد گرفت.

در ادامه این نشست، صادقپور مدیرکل بازرسی استان تهران گزارش مبسوطی از عملکرد حوزه تحت مسئولیت خود و مشکلات موجود ارائه کرد که از ناحیه رئیس شورا و تنی چند از حاضرین در جلسه مورد بررسی دقیق قرار گرفت و پس از طرح نقطه نظرات کارشناسانه، درخصوص برخی موارد مطروحه از جمله ایجاد هماهنگی بیشتر میان بازرسان و قضات در سطوح مختلف و تشکیل کارگروه مشترکی برای تحقق این امر، تصمیماتی اتخاذ شد. 

در این نشست، همچنین نجفی سرپرست حوزه معاونت اول دادستان تهران نیز گزارشی از پرونده‌های متشکله پیرامون مفاسد اقتصادی در دادسرا مطرح کرد و برخی از اعضای شورا نیز به بیان اخبار مهم حوزه مسئولیت خود پرداختند.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: شعب ویژه در دادسرا و دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر تهران جهت رسیدگی به پرونده‌های جرایم اقتصادی اخیر تشکیل می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز