خبرگزاری کار ایران

بادامچیان:

مشکلات داخلی‌نباید موجب شود اقتدار ما آسیب ببیند/ اولین اقدام ضروری دولت تغییر جهانگیری است

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۳۸۷

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: شاید برخی بگویند که ترامپ از موضع برتری این حرف‌ها را می‌زند اما اگر نیاز نداشت چرا این کارها را انجام داد؟ هم رییس‌جمهور ما و هم مسئولان و ملت جواب او را دادند و حال با زبان بی قید و شرط جلو می‌آید در چنین شرایطی مشکلات داخلی‌مان نباید موجب شود که اقتدار ما آسیب ببیند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسدالله بادامچیان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگار در خدمت مردم و ماهیت کار او خبررسانی به مردم است.

وی خبر صحیح، خبر کامل، خبر مفید، سازنده، کاذب، دروغ و مخرب را از انواع خبر دانست و اظهار داشت: خبرنگار مردمی خبر مورد نیاز مردم را تهیه و در اختیار آنها قرار می‌دهد و تحلیل گوناگون برای آنها بیان می‌کند که در این راستا امانت‌داری و صداقت در انتقال اخبار حائز اهمیت است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: خبرنگار باید اعتمادها را جلب کند و خبر او منطبق با واقع باشد.

بادامچیان با بیان اینکه جامعه خبرنگاری رسالت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: تبیین صحیح علل و عوامل شرایط به وجود آمده و نقل دقیق راه‌های برون رفت از مشکلات از وظایف خبرنگار است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: این دولت پنج سال مسئولیت اجرایی دارد یک خبرنگار باید موفقیت‌های این دولت را بگوید و همچنین عنوان کند که دولت در اقتصاد موفق نبوده است که واقعیت برای مردم بیان شود. در برهه‌های حساس رسالت مسئولان و خبرنگاران بیشتر است .

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی از یک طرف تثبیت شده و مقتدرانه حامی ملت‌ها و در مقابل ستمگری‌ها مقاوم است که این برای ستمگران سنگین است.

بادامچیان با اشاره به پیشنهاد ترامپ مبنی بر مذاکره با ایران ابراز داشت: شاید برخی بگویند که ترامپ از موضع برتری این حرف‌ها را می‌زند اما اگر نیاز نداشت چرا این کارها را انجام داد؟ هم رییس‌جمهور ما و هم مسئولان و ملت جواب او را دادند و حال با زبان بی‌‌‌قید و شرط جلو می‌آید در چنین شرایطی مشکلات داخلی‌مان نباید موجب شود که اقتدار ما آسیب ببیند.

وی با بیان اینکه در داخل نظام و کشور وضعیت سختی داریم،‌ عنوان کرد: در چنین  شرایط دشمنان ما با جنگ روانی خبرهای مایوس‌‌‌کننده می‌دهند و بزرگ‌نمایی می‌کنند و تحلیل‌ها را به طور وارونه بیان می‌کند که اینجا جامعه خبرنگاری باید آن تحلیل‌‌های درست را ارایه دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: اگر مسئولی ناکارآمد است می‌تواند صادقانه کنار برود و این طور نیست که فکر کنند زشت باشد که اگر کنار بروند و مسئولی بهتر بتواند کارها را پیش ببرد.

بادامچیان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اعلام وصول سوال از رییس‌‌‌جمهور و اینکه روحانی گفته در موعد مقرر حقایقی را بیان می کنند؟ یادآور شد: آقای میرسلیم معتقد است که مجلس به روحانی یک فرصت داده است. مجلس اگر بخواهد با رییس‌‌‌جمهور برخورد کند با استیضاح وزراء را از کار می‌‌‌اندازد اما مجلس می‌‌گوید شما توضیح دهید چراکه ما منتخب مردم هستیم و اینکه رییس‌‌‌جمهور می‌‌‌گوید حقایق را می‌‌‌گویم مگر تا حالا نگفته است. مردم انتخاب می‌‌‌کنند که برای اداره جامعه چه کسی مدیریت کند.

وی ادامه داد: اگر قیمت ارز و سکه تا آن حد افزایش پیدا می‌‌‌کند و گمرکات موجودی‌‌ها را مرخص نمی‌‌کند و دولت است که باید اجرا کند و حتی مبارزه با مفاسد را دولت باید اجرا کند و قوه قضاییه حکم آنان را صادر کند.

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه رییس‌‌جمهور باید از نمایندگان تشکر کند اما نوع برخورد او تند است، بیان کرد: رییس‌‌‌‌جمهور باید بگوید که شما باید به من کمک کنید و به مردم حوزه انتخابیه خود بگویید که مرا همراهی کنند و مسیر من برای حل مشکلات این چنین است.

بادامچیان در پاسخ به این سوال که بسیاری از بازاریان نزدیک به حزب موتلفه هستند و برخی تحلیل می‌‌‌‌‌کنند که تعطیلی‌‌‌‌های بازار در چند ماه گذشته را چهره‌‌‌های اقتصادی و سیاسی حزب موتلفه اداره می‌‌کردند و آقای حبیبی هم به عنوان دبیرکل واکنشی نشان نداد؟ گفت: حزب موتلفه در سال ۴۲ تشکیل شد و حزبی صنفی نیست و متعلق به فرهنگیان یا دانشگاهیان یا بازاریان نیست بلکه حزبی فراگیر است که همه اقشار جامعه از جمله کارگر، کارمند، روحانی و کسبه در آن حضور دارند.

وی افزود: من نمی‌‌‌دانم از بین ما چند نفر آیا من هم بازاری به حساب می‌‌‌‌آیم یا نه بازار شرایط اقتصادی دو روز تعطیل شد اما بازار به نظرهای این و آن توجه نمی‌‌‌کند اغتشاشگران تهدید و شلوغ کردند و بازار بسته شد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بازار به شدت از این دولت ناراضی است به این دلیل که نمی‌‌‌توانند خرید و فروش کنند و از آینده اطمینان ندارند، اظهار داشت: آیا امروز تنها بازاریان ناراحت هستند آیا کارمندان و کشاورزان از دولت ناراضی نیستند. 

بادامچیان با بیان اینکه صدای مردم درآمده و این اغتشاشات سوءاستفاده می‌‌‌شود، تصریح کرد: حزب موتلفه در حکومت نیست. هر گونه اعتصاب برای خود و کشور آسیب در پی دارد و حزب موتلفه اگر در دانشگاه یا هرکجای دیگر هم مشکلی پیش بیاید برای حل مشکلات کمک می‌‌کند. موتلفه کمک نظام است.

وی اولین اقدام ضروری دولت را تغییر اسحاق جهانگیری، معاون اوّل رئیس‌جمهور دانست و خاطرنشان کرد: فرمانده‌ای که در جنگ چند بار شکست خورده، نمی‌تواند فرمانده خوبی باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره عذرخواهی خاتمی نیز ابراز داشت: کل اصلاح‌‌‌طلبان که از انقلاب فاصله داشته‌‌اند، متوجه شوند و برگردند و جبران کنند و گناه را به گردن روحانی می‌اندازند. اصلاح‌‌طلبان تا دیروز از روحانی حمایت می‌‌‌کردند و حالا هم حمایت کنند و این طور نباشد که با انداختن مشکلات به گردن روحانی خود را برای انتخابات بعد آماده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز